توصیه پوتین به مردم بلاروس

کدخبر: ۳۶۱۴۱۵
اقتصادنیوز :‌پوتین در دیدار با لوکاشنکو بیان کرد که بلاروسی‌ها خودشان بدون هیچ مداخله‌ای از خارج باید از عهده شرایط دشوار در کشور برآیند.
توصیه پوتین به مردم بلاروس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس بیانیه کرملین آمده است: روسای جمهوری روسیه و بلاروس در سوچی اوضاع در این جمهوری را پس از انتخابات ریاست جمهوری بررسی کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طی دیدار با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود اظهار کرد: «ما تحولات را می‌بینیم و همه چیز را می‌دانیم، آگاهیم چه اتفاقی در بلاروس می‌افتد و رویدادهای سیاسی داخلی مرتبط با این انتخابات بوده‌اند. شما موضع ما را به خوبی می‌دانید. ما طرفدار آن هستیم که ملت بلاروس خودشان بدون هیچ دخالت و فشاری از خارج و به صورت آرام و از راه گفت‌وگو با یکدیگر از عهده این شرایط دشوار برآیند و به راه حل کلی برسند که بدانند چطور کار خود را پیش ببرند.»

او اشاره کرد: زمان آن است که روی قانون اساسی کشور کار شود. روسیه به تمامی توافقات با بلاروس از جمله سازمان معاهده امنیت جمعی متعهد باقی می‌ماند. روسیه به زودی به بلاروس وام ۱.۵ میلیارد دلاری می‌دهد.  

پوتین پیشنهادی که لوکاشنکو درباره برخی اصلاحات در قانون اساسی بلاروس داده را منطقی، سودمند و در زمان مناسب توصیف کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه با تاکید بر این‌که ارتباطات متقابل دفاعی ادامه خواهد داشت به آموزش‌های نظامی مشترک بین نیروهای دو کشور اشاره کرد که قرار است امروز، دوشنبه آغاز شوند.

او ادامه داد: این آموزش‌ها از سال گذشته میلادی برنامه‌ریزی شده بودند. بعد از پایان آنها یگان‌های روسیه به محل استقرار دائمی خود در داخل روسیه بازمی‌گردند.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت، تمام فعالیت‌های نظامی برای مرحله آینده در خاک روسیه و بلاروس طبق جدول زمانی مقرر شده ادامه می‌یابند.

رئیس جمهوری روسیه ابراز اطمینان کرد که کشورها باید مشکلات اقتصادی پیش رویشان را برطرف کرده و با «ویروس کرونا» مقابله کنند. او به لوکاشنکو اطمینان داد، بلاروس اولین کشوری خواهد بود که واکسن "اسپوتنیک-V" را دریافت می‌کند.

لوکاشنکو نیز از پوتین به دلیل حمایت‌هایش از او بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری نهم اوت تشکر کرد و گفت، بلاروس باید به برادر بزرگتر، روسیه نزدیکتر باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید