رونمایی از عامل عصبانیت ترامپ از بایدن در سال 2020

کدخبر: ۴۱۷۶۱۷
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور سابق آمریکا اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی که نظرسنجی‌های انتخاباتی او را در جایگاهی نازل‌تر نسبت به رقیبش «جو بایدن» نشان می‌داده‌اند با لحنی بسیار عصبانی درباره او صحبت می‌کرده است.
رونمایی از عامل عصبانیت ترامپ از بایدن در سال 2020

به گزارش اقتصادنیوز به نقل  از فارس، مطالب منتشرشده در کتابی جدید نشان می‌دهد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی که نظرسنجی‌های انتخاباتی او را در جایگاهی نازل‌تر نسبت به رقیبش «جو بایدن» نشان می‌داده‌اند با لحنی بسیار عصبانی درباره او صحبت می‌کرده است.

کتاب یادشده را یک خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته و عنوان «روایتی داخلی از نحوه باخت ترامپ [در انتخابات]» را برای آن انتخاب کرده است.

طبق آنچه در این کتاب آمده، ترامپ در اوایل سال ۲۰۲۰ که در نظرسنجی‌های انتخاباتی وضعیت بدی نسبت به جو بایدن داشته درباره او گفته است: «چطور من در نظرسنجی‌ها از این عقب‌مانده ذهنی عقب‌ترم؟»

ترامپ و متحدانش در حزب جمهوری‌خواه درجریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ بارها سلامت روانی بایدن را زیر سوال برده و تلاش کردند او را فاقد صلاحیت برای تصدی سمت رئیس‌جمهور نشان دهند.

ستاد انتخاباتی ترامپ در آن زمان با انتشار چند ویدئو تلاش کرد توانایی‌های ذهنی بایدن را زیر سوال ببرد.

اوت سال ۲۰۲۰ ترامپ از بایدن خواست آزمونی برای مشخص کردن میزان توانایی‌های ذهنی‌اش بدهد اما بایدن این درخواست را رد کرد. او در آن زمان به سوال یک خبرنگار در این مورد اینطور جواب داد: «چرا باید چنین آزمونی بدهم؟»

 گاف‌های لفظی، اشتباهات لپی و تلفظ اشتباه لغات چه در دوران تبلیغات انتخاباتی و چه بعد از ورود او به کاخ سفید بارها به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است.

بایدن ۷۸ ساله که مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده است چند ماه پیش تصادفاً «کاملا هریس»، معاون خود را به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده خطاب کرد. او چند وقت پیش هم نام خواهرش را به جای همسرش گفت.

او همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه «ان‌بی‌سی‌ نیوز» به اشتباه به جای استفاده از کلمه «شوهر» برای همسر کامالا هریس، از کلمه «زن» استفاده کرد. بایدن در یک نطقی تلویزیونی نیز به اشتباه نام کوچک دونالد ترامپ را «جورج» گفته بود.

یکی از معروف‌ترین گاف‌های بایدن که با واکنش ترامپ نیز همراه شد زمانی بود که او به اشتباه به جای رقابت برای ریاست‌جمهوری از رقابت برای سنا گفت. ترامپ با تمسخر بایدن گفته بود او حتی نمی‌داند برای چه مقامی رقابت می‌کند.

بایدن همچنین چندی پیش در انتقاد از عملکرد ترامپ در کنترل شیوع ویروس کرونا گفت، تا پایان سخنرانی او شمار قربانیان این بیماری در آمریکا به ۲۰۰ میلیون خواهد رسید که هزار برابر آمار واقعی بود.

وی در حین سخنرانی درباره نظامیان کشته شده آمریکایی در عراق و افغانستان به اشتباه از اسم ایران استفاده کرد و گفت: «نظامیان آمریکایی که در ایران و افغانستان درگذشته اند، تا امروز، ۶۰۰۰ نفر، ۶۹۲۳ نفر بوده‌اند. تقریباً ۶۹۰۰ تا ۶۹۲۳ نفر نیست زیرا هریک از این فرشتگان از دست رفته، خانواده و جامعه‌ای را پشت سر خود دارند».

چند ماه پیش یک سیاستمدار حامی کرملین در روسیه مدعی شد که بایدن به دمانس (زوال عقل) مبتلا است. البته این اظهارات سیاستمدار روس در واکنش به مصاحبه بایدن مطرح شد که در آن او «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه را «قاتل» توصیف کرده بود.

در آمریکا، قانونگذاران جمهوری‌خواه بارها ادعا کرده‌اند کارکردهای ذهنی و روانی بایدن به دلیل سالخوردگی دچار افت شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید