ادامه رسوایی های جاسوس افزار اسرائیلی پگاسوس؛

«ماکرون» هدف حمله پگاسوس

کدخبر: ۴۲۸۰۰۴
در پی افزایش اسناد جدید از اهداف جاسوس افزار اسرائیلی پگاسوس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز که از اهداف حمله این نرم افزار بوده مجبور به تغییر شماره و گوشی تلفن همراه خود شد.
«ماکرون» هدف حمله پگاسوس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل ؛ در پی افزایش اسناد جدید از اهداف جاسوس افزار اسرائیلی پگاسوس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز که از اهداف حمله این نرم افزار بوده مجبور به تغییر شماره و گوشی تلفن همراه خود شد.

به گفته مقامات امنیتی، تلفن همراه ماکرون حاوی دستکم ۵۰ هزار شماره تلفن از اشخاص مهم و سیاستمداران جهان بوده که در صورت افتادن به دست عناصر تروریستی، به یکی از بزرگترین چالش‌های امنیتی جهان بدل خواهد شد.

گفته می‌شود تلفن همراه قبلی ماکرون مورد حمله هکرهای مراکشی قرار گرفته که از جاسوس افزار پگاسوس برای شنود و رصد اطلاعات محرمانه رئیس جمهور فرانسه استفاده می‌کرده‌اند.

بنا بر اظهارات کارشناسان امنیت سایبری، پگاسوس از ساختار بسیار پیچیده‌ای در طراحی بهره می‌برد که به احتمال زیاد، علیرغم تعبیه تمامی رمزها و اقدامات امنیتی لازم برای ورود به تلفن همراه، توانایی عبور از آنها و دستیابی به اطلاعات محرمانه را دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید