جمهوری خواهان: بایدن استعفا دهد؛ او عقل درستی ندارد

کدخبر: ۴۳۷۳۳۰
رهبر انجمن درون حزبی ‌آزادی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، جمهوری خواهان مجلس بار دیگر خواستار استیضاح بایدن و بلینکن بابت رویدادهای پیش آمده در نتیجه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شده‌اند.
جمهوری خواهان: بایدن استعفا دهد؛ او عقل درستی ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "اندی بیگز"، رهبر انجمن درون حزبی آزادی مجلس نمایندگان آمریکا در یک نشست خبری در کنگره گفت: ما قاطعانه خواستار استعفای جو بایدن، رئیس جمهوری هستیم. ما همچنین به دنبال استیضاح آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هستیم چون بر این باوریم که او مقصر پیشامدهای افغانستان است.

"کلی هیگینز" از اعضای کنگره نیز در این نشست خبری گفت که سه قطعنامه کنگره را روز سه شنبه به صحن مجلس فرستاده و در آن خواستار استعفای بایدن و دو تن از مشاوران ارشد نظامی، لوید آستین، وزیر دفاع و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا شده است.

وی گفت: درخواست برای استعفای رئیس جمهور فعلی یک امر خیلی ناگوار است. امروز صبح سه قطعنامه ارائه دادم که خواستار استعفای رئیس جمهور، وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش بود.

هیگینز افزود: رئیس جمهوری باید به صورت داوطلبانه کناره گیری کند و راه برای روی کار آمدن کامالا هریس، معاونش هموار شود. ممکن است که بایدن عقل درست و حسابی نداشته باشد و به همین دلیل دلسوزی برای کناره‌گیری داوطلبانه او از قدرت نیاز است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید