اوج گیری انتقادات از جانسون برای برگزاری مهمانی توسط او در دوران قرنطینه

کدخبر: ۴۶۸۴۳۲
اقتصادنیوز: گزارش های منتشر شده درخصوص برگزاری یک مهمانی به دعوت بوریس جانسون در طول دوران قرنطینه در انگلیس، فشارها بر نخست وزیر این کشور را افزایش داده است.
اوج گیری انتقادات از جانسون برای برگزاری مهمانی توسط او در دوران قرنطینه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، افشای ایمیلی مبنی بر دعوت "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس از کارکنان مقر نخست وزیری برای شرکت در یک پارتی در دوران قرنطینه در انگلیس بار دیگر انتقادها و اعتراضات زیادی را از طرف گروه های مختلف از جمله هم حزبی هایش متوجه وی کرده است.

"کی یر استارمر"، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس البته روز سه شنبه نتوانست در نشست پارلمانی شرکت کند و در قرنطینه کرونایی قرار داشت و از این نظر جانسون شانس آورد.

اما در عوض دادستان ارشد سابق انتقاد شدیدی به این مسئله وارد کرده و در پیامی توئیتری خطاب به جانسون گفت: دروغ گفتن به مردم انگلیس را تمام کنید. بهانه ها و انحراف کردن اذهان از طرف شما پوچ و مضحک است.

گزارش های جدید منتشر شده مبنی بر برگزاری یک مهمانی در باغی در خیابان "داونینگ استریت" در طول دوران قرنطینه در انگلیس فشارها بر "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس را افزایش داده است.

شبکه های "آی تی وی" و "اسکای نیوز" شب گذشته گزارش دادند که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و همسرش کری جانسون در یک دورهمی در باغ اقامتگاه رسمی خود در 20 ماه می 2020 با حضور 30 تا 40 کارمند دفتر نخست وزیری شرکت کردند. این در حالی است که بر اساس قواعد وقت قرنطینه‌ای در انگلیس در آن زمان تنها اعضای دو خانواده اجازه ملاقات با هم در فضای باز را داشتند.

آی تی وی این خبر را با استناد به یک دعوتنامه ایمیلی از طرف "مارتین رینولدز"، منشی خصوصی جانسون به حدود 100 کارمند خود منتشر کرده است.

در این ایمیل آمده بود که کارکنان باید نهایت استفاده را از هوای مطبوع باغ ببرند و با خود الکل برای نوشیدن از فاصله دور را بیاورند.

این در حالی است که درست در همان روز "الیور داودن"، وزیر فرهنگ وقت از مردم خواسته بود تا به مقررات پایبند باشند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که چندین هفته است این اتهام به جانسون و اطرافیانش وارد است که در دوران قرنطینه در دفتر نخست وزیری نشست ها و جلسات نقض کننده قواعد کرونایی برگزار کرده‌اند. به این ترتیب حالا علاوه بر اتهام برگزاری جشن های کریسمس در داونینگ استریت در دسامبر سال 2020 اتهام برگزاری دو پارتی در باغ اقامتگاه جانسون هم به وی وارد است.

در واکنش به این افشاگری ها "آنجلا راینر"، معاون رئیس حزب کارگر هم به نمایندگی از وی این طور به این افشاگری واکنش نشان داد و گفت: نخست وزیر جانسون، دیگر حق اخلاقی خود برای تعیین قوانین در آینده را از دست داده است. وی با توجه به انتشار ایمیل دعوت منشی خصوصی جانسون، دیگر انتظار برای پایان تحقیقات از طرف مقامات ارشد در این زمینه که دولت آن را مطرح کرده است لازم ندانست.

این افشاگری با واکنش انتقادی و سخت هم حزبی های جانسون هم مواجه شده است. "روت دیویدسون"، از نمایندگان محافظه کار مجلس اعیان در این باره گفته است: بسیاری از نمایندگان بر این عقیده اند که این گونه رویدادها غیر معقول و غیر قابل دفاع است. به گفته وی این بار پای پلیس جنایی هم به این پرونده ها باز شده است . یک سخنگوی اسکاتلند یارد ( مرکز پلیس شهر لندن) در این باره گفته است که آن ها با مسئول دفتر کابینه تماس گرفته اند.

چندی پیش عکسی ظاهر شد که جانسون و همسرش را همراه با چند کارمند در 15 ماه می در یک پارتی با شراب و پنیر نشان می داد. دفتر نخست وزیری برای رفع اتهام از خود آن را یک جلسه تجاری نامید. بعد از آن دومینیک کامینگز، مشاور سابق جانسون از برگزاری پارتی در 20 ماه می خبر داد که حالا "آی تی وی" شواهدی را برای آن ارائه داده است.

حالا نخست وزیر 57 ساله انگلیس باید جبهه ای را علیه اتهامات وارد شده به خود مبنی بر دروغ پردازی ایجاد کند تا بتواند دولت متزلزل خود را نجات دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید