کاظم صدیقی:

ولایت فقیه مخالف «مَنم مَنم ها» است

کدخبر: ۴۶۸۶۵۷
اقتصادنیوز: صدیقی گفت: اوایل انقلاب مردم شعار می‌دادند ولایت فقیه ضد منم منم ها است، این شعار بسیار صحیح است. حرف زدن و حتی عمل کردن با زیر پرچم بودن و هماهنگ بودن با نظام، زمین تا آسمان تفاوت دارد.
 ولایت فقیه مخالف «مَنم مَنم ها» است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری «حوزه»، کاظم صدیقی، امروز در اولین نشست هم اندیشی ستاد مرکزی گرامیداشت ایام مبارک میلاد نور که در بنیاد بین‌المللی غدیر برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: پروردگار متعال عمل کسانی که جامعه را دعوت به خدا می‌کنند را به عنوان عملی ممتاز و بهترین عمل معرفی می‌کند و می‌فرماید سخن چه کسی زیباتر از این است که دعوت به الله کند. آن هم نه فقط دعوت کلامی، بلکه با عمل صالح خود نیز دیگران را به خدا دعوت کند. سومین ویژگی که خداوند متعال در توصیف این دسته از مؤمنین می‌فرماید صفت تسلیم است.

وی ادامه داد: مسئله ولایت محک بندگی الهی است. اوایل انقلاب مردم شعار می‌دادند ولایت فقیه ضد منم منم ها است، این شعار بسیار صحیح است. حرف زدن و حتی عمل کردن با زیر پرچم بودن و هماهنگ بودن با نظام، زمین تا آسمان تفاوت دارد، از این رو سه مرحله دعوت الی الله، عمل صالح و اعلان تسلیم تنها با ولایت عملی است. خداوند متعال درباره مسئله غدیر فرمود ای پیامبر آنچه را که به تو نازل کردیم ابلاغ کن و اگر این کار را نکنی رسالت خود را انجام نداده‌ای. بر این اساس رسالت خدا جز در بستر غدیر و ولایت امیرالمومنین (ع) قابلیت طرح و عملیاتی شدن ندارد.

صدیقی افزود: امیرالمومنین (ع) آیت بزرگ خداوند است. حکومت خدا از مجرای حکومت ولی است. ولی معصوم به اصالت و ولی فقیه به تبع و بدل از ولایت اصیل امیرالمومنین (ع) و ائمه معصومین (ع) ولایت دارد. خداوند را شاکریم که نعمت معرفت، محبت و تبعیت از امیرالمومنین (ع) با گوشت و پوست و خون ما آمیخته است. عشق به امیرالمومنین (ع) در گوهر وجود ما به ودیعت گذاشته شده به همین دلیل باید هر لحظه به دنبال بهانه‌ای برای بروز آن باشیم.

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر، عنوان کرد: مهمترین مسئله در ادیان الهی دعوت به توحید است. توحید جز از مجرای امامت و حکومت الهی عملی نیست. از این جهت شیطان اولین سکولاری است که در برابر خلیفه خدا تسلیم نشد. علت باقی ماندن ملائکه بر ملک بودن‌شان نیز سجده آنها بر خلیفه خدا بود، چرا که آنها نظام را پذیرفتند، زانو زده و تسلیم فرمان خداوند شدند. نظام اسلامی ایران احیای سجود ملائکه به انسان کامل و خلیفه خدا است و غدیر نقطه عطفی بر این احیا است. انقلاب ایران برای بار سوم عالم را دعوت به توحید کرد.

امام جمعه موقت تهران، یادآور شد: تبعیت از معارف توحیدی، تخلق به اخلاق توحیدی و اجرای قوانین الهی منحصراً از مسیر ولایت می‌گذرد. ولایت امیرالمومنین (ع) محکی بود که منافق را از موحد ممتاز کرد. حکومت چهار ساله حضرت امیر (ع) درس و مدل حکمرانی برای عالم بشریت است. حکمرانی که در آن عدالت، اخلاق و عشق به خدا را می‌توان یافت.

وی افزود: گرامیداشت میلاد نور که از روز میلاد حضرت جوادالائمه (ع) تا میلاد امیرالمومنین (ع) است، آغاز یک حرکت ریشه‌دار و مستمری خواهد بود که به این بهانه سیری در شناخت و معرفی شخصیت، ویژگی‌های اخلاقی، نحوه حکمرانی، نحوه برخورد با مردم، رعیت پروری و احیای ارزش‌های امیرالمومنین (ع) صورت بگیرد. امیرالمومنین (ع) حکومت پیامبر را که در طی چند سال به مسیر سلطنت، استبداد و سلیقه‌های شخصی کشانده شده بود به تعبد و اجرای دستورات الهی برگرداند. حضرت امیر (ع) کاری کرد که شخصیت حقوقی جای شخص را گرفت.

 در پایان خاطرنشان کرد: رهبر و حاکم جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه یک حاکم اسلامی است. اما دولت، جامعه، بدنه حکومت و رفتار و عملکرد حکمرانی‌های ما با حکومت امیرالمومنین (ع) فاصله بسیاری دارد. لازمه رسیدن به این نقطه مطلوب کارهای پژوهشی، عملی، اجتماعی، و جهاد فرهنگی است. گفتمان علوی باید گفتمان غالب در جامعه باشد. مشکلات اقتصادی امروز جامعه، به هم ریختگی جوانان، مشکلات طلاق و کاهش نسل همه اینها معلول فاصله گرفتن از حکمرانی و بیانات امیرالمومنین (ع) است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید