مذاکرات وارد زمان حساسی شده است

خبر مهم کاخ سفید از مذاکرات وین

کدخبر: ۴۶۹۰۸۹
جن ساکی به رغم صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران و تایید آن بارها از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اجازه نخواهد داد، ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند.
خبر مهم کاخ سفید از مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت که مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۴ وارد زمان حساسی شده است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن مدعی شد: زمان حساسی است. اگرچه در مذاکرات پیشرفت هایی بدست آمده است، اگر به زودی به درک مشترک در مورد بازگشت متقابل به پایبندی نرسیم باید مسیر دیگری را انتخاب کنیم.

این مقام کاخ سفید به رغم صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران و تایید آن بارها از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اجازه نخواهد داد، ایران به سلاح هسته ای  دست پیدا کند.

جن ساکی در بخش دیگری از اظهارات خود به مصاحبه روز گذشته  آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با رادیوی ملی آمریکا اشاره کرد و گفت: همانطور که وزیر خارجه اعلام کرد، ایران در برنامه هسته ای خود پیشرفت و پیشروی کرده است و دلیل این پیشرفت تصمیم دولت پیشین آمریکا برای خروج از توافق هسته ای ایران است. باوجود وعده های دولت پیشین مبنی بر اینکه ایران پیشرفت نخواهد کرد یا یک توافق بهتر با این کشور امضا خواهد شد، خلاف این وعده ها اتفاق افتاده است.

جن ساکی همچون همیشه با بیان این ادعا که ترجیح آمریکا دیپلماسی است، در تداوم سیاست فشار بر ایران در میز مذاکره و بکارگیری تاکتیک ضرب الاجل مدعی شد: چند هفته پیش، رئیس‌جمهوری از تیم خود خواست گزینه‌های مختلفی آماده کنند. آنها این کار را انجام داده‌اند و واضح است که همیشه ترجیح ما دیپلماسی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید