واکنش دختر ترامپ به درخواست دادگاه رسیدگی به روز حمله به کنگره

کدخبر: ۴۷۰۵۰۱
اقتصادنیوز: دختر رئیس جمهور سابق آمریکا دعوت کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای ادای شهادت درباره روز حمله به کنگره را رد کرد.
واکنش دختر ترامپ به درخواست دادگاه رسیدگی به روز حمله به کنگره

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس جمهور سابق آمریکا روز پنجشنبه ادای شهادت درباره حمله سال گذشته به ساختمان کنگره را رد کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا که مأموریت رسیدگی به حوادث ششم ژانویه سال گذشته میلادی را بر عهده دارد، از ایوانکا ترامپ که در زمان ریاست جمهوری پدرش مشاور او در کاخ سفید بود دعوت کرد برای ادای شهادت در این زمنیه، در جلسه کمیته شرکت کند.

با این حال سخنگوی دختر ترامپ در بیانیه‌ای نوشت: «ایوانکا ترامپ متوجه شد که کمیته ششم ژانویه با صدور نامه‌ای علنی از او درخواست کرده در این کمیته حاضر شود. همان‌طور که این کمیته می‌داند، ایوانکا در مراسم ششم ژانویه سخنرانی نداشته است».

در این بیانیه آمده است:‌ «همان‌طور که او به‌طور عمومی بیان کرده است، "هرگونه نفوذ امنیتی یا بی‌احترامی به مأموران قانون ما غیر قابل پذیرش است. خشونت باید فوراً متوقف شود. لطفاً مسالمت‌آمیز رفتار کنید».

این احضاریه در حالی صادر شده که «استفانی گریشام» مسئول مطبوعاتی سابق کاخ سفید که در روزهای آخر دولت ترامپ رئیس کارکنان «ملانیا ترامپ» همسر او بود، روز پنجشنبه با حضور در کمیته منتخب کنگره گفت، رئیس جمهور سابق آمریکا در روزهای منتهی به حمله به کنگره چند جلسه محرمانه با حضور مشاورانش برگزار کرده بود.

اکنون دختر ترامپ علاوه بر اینکه برای ادای شهادت در کنگره ممکن است با صدور احضاریه رسمی مواجه شود، از سوی دادستان کل نیویورک نیز برای همکاری درباره تخلفات مالی پدرش تحت فشار قرار گرفته است.

روز گذشته (چهارشنبه) دادستانی کل نیویورک از دیوان عالی ایالتی درخواست کرد به ترامپ و دو فرزند ارشد او دستور دهد با تحقیقات درباره تخلفات «سازمان ترامپ» همکاری کنند.

این دادستان آمریکایی خطاب به دیوان عالی ایالتی نوشت، تحقیقات درباره سازمان ترامپ «شواهد چشمگیری را برملا کرده که نشان می‌دهد دونالد ترامپ و سازمان ترامپ به دروغ و به شکل متقلبانه‌ای دارایی‌های خود را ارزش‌گذاری کرده و ارزش آن‌ها را به شکلی نادرست به موسسات مالی ارائه کرده است».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید