تفسیر نماز رئیسی در کرملین توسط امام جمعه قم

کدخبر: ۴۷۰۵۷۱
اقتصادنیوز: امام‌جمعه قم گفت: قطع مذاکره و اقامه نماز اول وقت رئیسی نشان داد وابسته و دل‌بسته به شرق و غرب نیستیم، اگر با کشوری ارتباط برقرار کنیم بر اصول اسلام است و به شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی پایبندیم.
تفسیر نماز رئیسی در کرملین توسط امام جمعه قم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: دین اسلام روزی همه دنیا را خواهد گرفت و بر دنیا خیمه می‌زند و باید در تکلیف خود در نشر اسلام عمل شود.

وی با تأکید بر اهمیت عمل به تکلیف الهی افزود: رسول خدا فرمودند اگر مردم امربه‌معروف ونهی از منکر نکنند خداوند بدها را بر آن‌ها مسلط می‌کند و دعایشان مستجاب نمی‌شود.

 

امام‌جمعه قم بیان کرد: یکی از اسباب نجات در روز قیامت مُهر محب فاطمه است، اگر این مُهر برپیشانی ما نخورد روز قیامت حضرت زهرا(س) با ما اظهار آشنایی نمی‌کند و برای اینکه این مُهر بر پیشانی ما بخورد باید همرنگ و هم‌نوا و در مسیر اهل‌بیت(ع) باشیم.

حضرت زهرا(س) تنها مکتب رهایی‌بخش انسان و تنها راه نجات بشر مکتب فاطمی است

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد حضرت زهرا(س) عنوان کرد: رسول خدا فرمودند نور دخترم فاطمه از خداست و دخترم برتر از آسمان‌ها و زمین است، حضرت زهرا(س) تنها مکتب رهایی‌بخش انسان و تنها راه نجات بشر مکتب فاطمی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: بانوان و دختران در امر عفاف و حجاب حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند و باید غیرتمندانه از مکتب حضرت فاطمه (س) دفاع کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به کشور روسیه گفت: مقام معظم رهبری برای سه گروه از کشورها اولویت توسعه روابط قائل هستند، که شامل کشورهای همسایه، مسلمان و هم سو می‌شود و با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب روسیه دارای اولویت‌های مذکور است که در نخست همسایه و دارای 25 میلیون مسلمان و ظرفیت خوبی دارد و در بسیاری از مواضع با جمهوری اسلامی همسو است.

استفاده از ظرفیت‌های داخلی با نگاه درون‌زا سبب خنثی شدن تحریم‌ها می‌شود

 سعیدی افزود: دلیل دیگر برای توسعه روابط تهران و مسکو خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا علیه ایران اسلامی است، خنثی‌سازی تحریم‌ها دو بال دارد که استفاده از ظرفیت‌های داخلی با نگاه درون‌زا و بهره‌مندی مدبرانه از ظرفیت کشورهای مختلف است، ارتباط ما با روسیه تا حدود زیادی سبب می‌شود تحریم‌های کشورمان خنثی شود.

روسیه نیازمند کمک ایران اسلامی است

امام‌جمعه قم وجود منافع مشترک میان ایران و روسیه را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: با روسیه مسائل مشترکی ازجمله دریای خزر، قفقاز، سوریه و عراق راداریم و تهدیدهایی ازجمله تحریم‌های آمریکا ازجمله تهدیدات مشترکمان است، روسیه به کمک ایران اسلامی نیازمند است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد: اقامه نماز اول وقت آیت‌الله رئیسی در کاخ کرملین مهم بود و با این نماز نشان داد سخن گفتن با پروردگار در موعد خود مقدم بر هر مذاکره است، نماز اول وقت رئیس‌جمهور نشان داد که مسئولین با التزام عملی به اسلام نماز را درهرحال ستون دین می‌دانند.

برقراری ارتباط با کشورها بر اصول اسلام است

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: قطع مذاکره و اقامه نماز اول وقت آیت‌الله رئیسی نشان داد وابسته و دل‌بسته به شرق و غرب نیستیم بلکه وابسته و دل‌بسته خداوند هستیم و اگر با کشوری ارتباط برقرار کنیم بر اصول اسلام است و به شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی پایبندیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید