انتقاد شدید پکن از تصویب قطعنامه ضدروسی سازمان ملل

کدخبر: ۴۹۴۸۲۶
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که شورای حقوق بشر سازمان ملل با تصویب قطعنامه ضد روسی، باز هم ماهیت استانداردهای دوگانه اش را بر ملا کرد.
انتقاد شدید پکن از تصویب قطعنامه ضدروسی سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت خارجه چین از شورای حقوق بشر سازمان به دلیل استانداردهای دوگانه اش انتقاد کرد.

سی ان ان گزارش داد، انتقاد پکن پس از تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد تخلفات روسیه در اوکراین صورت می‌گیرد.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز در این باره این شورا را به تحمل و نادیده گرفتن تجاوز برخی کشورها و محکوم کردن برخی دیگر متهم کرد.

ژائو در این باره گفت: استانداردهای دوگانه سیاسی و گزینشی در شورای حقوق بشر در حال افزایش است. دلیل اینکه چین برضد اوکراین رأی داد بر اساس موضع اصولی پکن در قبال مسئله اوکراین است.

وی افزود: شورای حقوق بشر بارها در برخی کشورها جلسات ویژه ای برگزار کرد، اما نتوانسته است برضد برخی دیگر از کشورها اقدامی انجام دهد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز گذشته قطعنامه‌ای را برای تحقیق در مورد موارد ادعایی نقض حقوق بشر توسط نظامیان روسیه در اوکراین تصویب کرد. برخی اعضا از جمله چین به این قطعنامه رأی مثبت ندادند.

غربی‌ها از هر گونه تلاشی برای تحت فشار گذاشتن روسیه در قبال اوکراین از جمله با ارسال تسلیحات و کمک‌های مالی و نظامی و اکنون نیز موارد ادعایی نقض حقوق بشر توسط نظامیان این کشور دراوکراین، کوتاهی نمی‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید