طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های دولتی روی میز نمایندگان

کدخبر: ۵۰۳۷۸۵
اقتصادنیوز: نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح به‌کارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی، هفته آینده خارج از نوبت در مجلس بررسی می‌شود.
طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های دولتی روی میز نمایندگان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سیدمهدی فرشادان شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان با موضوع ابلاغ اعتبارات هزینه‌ای شهرستان‌های استان اظهار داشت: ۱۸۶ نفر از نمایندگان مجلس، به بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی در هفته آینده رای مثبت داده‌اند و بنا داریم کسانی که تحت هر عنوان با دستگاه‌های دولتی ارتباط کاری دارند، ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه این طرح پیشنهاد کمیسیون اجتماعی مجلس بوده است، اضافه کرد: طرح ذکر شده شامل همه کسانی می‌شود که تحت عنوان‌های مختلف و به هر نوعی از جمله حجمی، شرکتی یا قراردادی با دستگاه‌های دولتی ارتباط کاری دارند.

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با سازمان امور اداری و استخدامی هم رایزنی شده تا این افراد تحت عنوان نیروی قراردادی ولی با الزامات نیروهای پیمانی بکارگیری شده و از مزایا و حقوق مشابه نیروهای پیمانی بهره‌مند شوند.

فرشادان استفاده از این نیروها و ساماندهی آنان را گامی برای بهره‌گیری درست از اعتبارات تملک سرمایه‌ای دانست و گفت: پس از اجرای آن طرح، این اعتبارات صرفا برای پروژه‌های عمرانی استفاده می‌شود و کمکی به توسعه هر چه بیشتر منطقه است.

وی خواستار استفاده از ظرفیت شرکت های بزرگ خصوصی برای اتمام پروژه‌هایی مانند راه آهن همدان - سنندج شد و افزود: پارسال موفق نشدیم از محل کمیسیون ماده ۲۳ قانون بودجه، اعتباری برای جاده هزارکانیان - مریوان جذب کنیم اما امسال در پیوست بودجه لحاظ کردیم، چراکه جاده ترانزیتی مهمی است.

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ناحیه منفصل شهری نایسر را ویژه و مثل شهر دید، اظهار داشت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات و بودجه به این ناحیه، برای ساماندهی آن تصمیمی جدی بگیریم.

لزوم فروش املاک مازاد بر نیاز دستگاه‌ها و استفاده از درآمد آن برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار و تلاش نمایندگان استان در مجلس برای افزایش سهم کردستان در بحث اعتبارات محرومیت‌زدایی از دیگر مواردی بود که فرشادان به آن‌ اشاره کرد.

استفاده از ظرفیت مردمی برای توسعه استان
دیگر نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی هم بر لزوم استفاده از توان مردم برای کمک به دولت در اجرای برنامه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت: با منابع محدود که در اختیار استان است، نمی‌توان محرومیت را از منطقه پاک کرد.

محسن فتحی خواستار تغییر رویکرد دولت و مدیران استانی نسبت به تعریف پروژه‌ها و خارج شدن از حالت روتین و سالانه شد و افزود: قطعا اگر با همان روال سابق اقدام به تعریف طرح‌ کنیم موفق به دستیابی به توسعه و رونق اقتصادی در استان نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه در توزیع منابع شهرستان ها هم باید رویکرد دیگری پیش گرفت، ادامه داد: باید مردم را درگیر امور توسعه‌ای کرده و اقتصاد آنان را پویا کردیم، به گونه‌ای که مردم خود یاریگر دولت و اقتصاد باشند.

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: با یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، می‌توان یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاوشان را آبی کرد و تحول بزرگی را برای درآمد مردم منطقه ایجاد کرد، همان تحولی که کمک کننده دولت نیز خواهد بود.

فتحی تاکید کرد: معیشت مردم دغدغه اصلی مردم و نظام‌ است، بنابراین اگر در توامندسازی مردم در حوزه معیشت خوب عمل کنیم، دلبستگی مردم به نظام ببشتر شده و رضایت رهبری را نیز بدست آورده‌ایم.

توسعه نیازمند اجرای آمایش سرزمینی است
نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی هم اجرای آمایش سرزمینی را تنها راه دستیابی به توسعه دانست و ادامه داد: به عنوان مثال نباید توسعه بیجار را با شهرستانی مانند مریوان، به یک شکل دنبال کرد، بلکه باید از ظرفیت همان شهرستان برای رونق و توسعه استفاده کرد.

علیرضا زندیان بر لزوم توجه بیشتر به شهرستان‌ها و مناطق روستایی برای مهاجرت معکوس تاکید کرد و گفت: قرار شد امسال لایحه بودجه از ردیف محوری به برنامه محوری سوق پیدا کند و اختیارات استانی هم بیشتر شود، آیا این رویه ردیف محوری در استان و تعریف پروژه‌ها حذف شده است؟

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان هم از بازگشت ناچیز حقوق دولتی وصولی از معادن به استان انتقاد کرد و اظهار داشت: باید ۲۷ درصد حقوق دولتی دریافتی از معادن به استان اختصاص یابد که این مهم محقق نشده است و ما آن را پیگیری خواهیم کرد.

تلاش برای اختصاص عوارض واردات کالا از مرزها و عوارض ارزش افزوده، تخصیص درآمدهای مرزی راهداری و پایانه‌های مرزی به استان و دریافت حقابه استفاده از منابع آبی از جمله سد گاوشان به مردم کردستان، پیشنهادهای مجتبی مقیاسی به نمایندگان مجلس بود.

سهم کردستان از اعتبارات بودجه امسال ۲۶ هزار میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل ۲۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید