اوپک پلاس خاطیان نفتی را تنبیه می کند؛

مقصد قیمت طلا تا پایان سال +نمودار

کدخبر: ۳۶۲۱۷۰
قیمت اونس طلا امروز 3 درصد افزایش داشته و به 1950 دلار رسید. شاخص دلار بدون تغییر بوده و در سطح92.97 واحد پنج‌شنبه قرار دارد. قیمت نفت خام نیز تقرایباً هیچ تغییر نسبت به روز قبل خود نداشته است. قیمت نفت خام WTI، بر روی 40.90 دلار قرار دارد.
مقصد قیمت طلا تا پایان سال +نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، روند صعودی بازارهای بورس پان اروپایی استاکس 600 در روز جمعه متوقف شد و حدود 0.5 درصد رشد منفی داشت. در حالی که اکثر بخشهای عمده در منطقه منفی قرار داشتند. سهام خدمات درمانی 0.5 درصد افزایش یافت. اکنون مبتلایان کووید-19 در سراسر جهان از 30 میلیون نفر گذشته‌است و این ویروس منجر به مرگ بیش از 946 هزار نفر شده است.

آینده درخشان طلا در تکرار نوسان

سوکی کوپر، تحلیلگر استاندارد‌چارتر ، گفت: ما اعتقاد داریم که تعادل ریسک برای طلا وارونه است و انتظار داریم قیمت آن به طور متوسط به ​​2000 دلار  در هر اونس تا پایان سال و به 2،125 دلار در سال آینده افزابش یابد. «جلوگیری از اصلاحات کوتاه مدت نرخ بهره و دلار ضعیف تر، همراه با محرک بی سابقه مالی، یک فضای کلان مطلوب را برای طلا ایجاد می کند و به احتمال زیاد در ماه‌های آینده عامل اصلی افزایش قیمت آن خواهد بود.»

یک عامل دیگر که می‌تواند به افزایش قیمت طلا در هفته آینده کمک کند بالا گرفتن تنش‌های بین چین و آمریکا است. طرح ترامپ برای ممنوعیت وی‌چت و تیک‌تاک از یکشنبه شب نشان می دهد که جنگ‌های دیپلماتیک بین این دو قدرت حل نشده‌است.

بازار فلزات دیگر اما بجز پالادیوم منفی بود. هر اونس نقره با 0.5 درصد کاهش به 26.97 دلار رسید ، در حالی که پلاتین با 0.8 درصد کاهش به 932.80 دلار رسید. پالادیوم مانند طلا 0.3 درصد افزایش داشت و به قیمت 2،343.65 دلار در هر اونس رسید.

اوپک پلاس با طوفان خلیج مکزیک در تلاش برای افزایش قیمت نفت

پس از آنکه عربستان سعودی متحدان را به پایبندی به سهمیه‌های تولید وادار کرد قیمت نفت در روز جمعه حدود 9٪ افزایش یافت، اما در نهایت به قیمت روز قبل بازگشت. سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و سایر تولیدکنندگان، گروهی معروف به اوپک پلاس، متحد شدند 7.7 میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند و در جلسه روز پنجشنبه تأکید کردند که علیه اعضایی که به توافق عمل نمی کنند، اقداماتی تنبیهی انجام خواهند داد.

 

در خلیج مکزیک، تولید کنندگان ایالات متحده پس از تعطیلی پنج روزه به دلیل طوفان سالی، دوباره سکوهای بیکار را راه اندازی کردند. فرود آب و هوای گرمسیر در قسمت غربی خلیج مکزیک می‌تواند طی چند روز آینده به طوفانی مجدد تبدیل شود و به طور بالقوه تأسیسات نفتی بیشتر از ایالات متحده را تهدید کند.

  • نمودار‌های بازار‌های جهانی
  • نمودار‌های بازار‌های جهانی
  • نمودار‌های بازار‌های جهانی
  • نمودار‌های بازار‌های جهانی
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید