نظرسنجی کیتکو رأی به صعود می‌دهد؛

پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری /تنگ شدن محدوده نوسان اونس

کدخبر: ۳۶۲۲۸۷
روند صعودی در بازار طلا همچنان ادامه دارد اما بنظر می‌رسد بدون محرک، چرخ فلز گران‌بها همچنان در گل‌و‌لای گیر‌کرده است و به تکرار روند 6 هفته گذشته ادامه می‌دهد.
پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری /تنگ شدن محدوده نوسان اونس

به گزارش اقتصادنیوز، در نظرسنجی کیتکو، تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه گذاران مین‌استریت (عمومی) همچنان معتقدند که روند صعودی طلا ادامه دارد اما در هر دو نظرسنجی بخصوص در نظرسنجی وال‌استریت، صدای خنثی به وضوح به گوش می‌رسد. جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد فنی در کیتکو، می گوید؛ «گاوهای بازار طلا برای شروع مجدد روند صعودی آنهم در کوتاه مدت به محرکی اساسی نیاز دارند.»

پیش بینی افزایش قیمت طلا محقق می شود؟

این هفته، 14 متخصص وال‌استریت در آخرین نظرسنجی کیتکو شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، پیش بینی هفت رای دهنده ، یا 50 درصد، به افزایش قیمت طلا بود. شش تحلیلگر، یا 43 درصد، انتظار دارند معاملات قیمت ها بی‌رمق یا خنثی باشد، یک تحلیلگر ، یا 7 درصد آرا، نیز معتقد اس که هفته آینده قیمت طلا کاهش می‌یابد.

در نظرسنجی‌های آنلاین عمومی، در مجموع 1367 رأی به دست آمد.  829 نفر از شرکت‌کنندگان، یا  60درصد ، انتظار دارند که طلا صعودی شود. 290 نفر ، یا 21 درصد نظرشان به‌بی‌رمقی بازار است، در‌حالی‌که 248 رای دهنده ، یا 18 درصد ، رای به نزولی شدن بازار طلا دادند.

نظرسنجی اونس طلا

کاهش میزان نوسان اونس، بازار طلا را به‌ ثبات قیمت می‌برد؟

بازار طلا آماده است تا هفته را با دستاوردهای اندک به پایان برساند. با این وجود ، بازار به وضوح در یک الگوی تکرار نوسان محدود به دام افتاده است.

با توجه به تجربه سرمایه‌گذاران در 6 هفته گذشته به‌نظر می‌رسد که آن‌ها کمتر انتظار دارند که قیمت طلا سقف 2000 دلار یا کف 1900 را تخریب کند، در نتیجه نوسان طلا همانطور که داده‌های هفته پیش نشان می‌دهد رو به محدود‌تر شدن می‌رود.

اونس طلا در هفته گذشته نزدیک به نیم درصد رشد داشت و از قیمت 1940 به 1949 رسید. اونس طلا نسب به هفته‌‌های گذشته بسیاری کم نوسات بود. بالاترین قیمت لحظه‌ای آن 1969 دلار و پایین‌ترین قیمت لحضه‌ای 1939 دلار بود. این نوسان 30 دلاری نشان می‌دهد که بازار در حال ثبات و ادغام قیمتی‌است. هفته قبل از آن اونس طلا 45 دلار بین 1915 و 1960 دلار نوسان کرد و  2 هفته قبل از بین 1920 تا 2000 دلار نوسانی 80 دلاری داشت.  

میزان نوسان طلا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید