افزایش طلا و نفت؛کاهش قیمت ارز دیجیتالی

خوش‌بینی بازارها به بایدن؛ کوچ از بیت کوین

کدخبر: ۳۸۷۴۲۸
با تحلیف جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا، بازارها به آینده خوش‌بین شدند. در این روز سرمایه گذاران از بیت کوین کوچ کردند و طلای سیاه و زرد رشد قیمت تجربه کردند.
خوش‌بینی بازارها به بایدن؛ کوچ از بیت کوین

براساس گزارش اقتصادنیوز، خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به تصمیمات بایدن برای محرک مالی و کمک اقتصادی آمریکا موجب شد طلا و نفت با روند افزایشی روبه رو شوند.

براساس گزارش کیتکو، روز چهارشنبه در حالیکه جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده سوگند یاد می کرد ، بازار طلا شاهد یک حرکت غیرمنتظره بود. تحلیلگران شروع احتمالی حرکت طلا را صعودی می دانند.

قیمت طلا در روز چهارشنبه به بالاترین سطح دو هفته گذشته خود نزدیک شد دلیل این رکورد  برنامه های محرک پیش بینی شده از سوی دولت جو بایدن برای احیای اقتصاد در پاندمی است مراسم تحلیف بازارها را به این باور رساند که اجرای این برنامه نزدیک است.

در حالی که نوسان شاخص دلار برای سومین روز متوقف شد ، پول به سمت فلز زرد و سایر اوراق بهادار سرازیر شد  و پس از افزایش در طی دو هفته گذشته نتوانست پیشرفت کند. در حال حاضر این فلز گرانبها روز چهارشنبه با صعود 35 دلار با افزایش از پایین ترین سطح به بالاترین سطح روزانه رسید. معاملات آتی طلای در فوریه (بهمن) در سطح 1849 دلار انجام شد که 1.49 درصد افزایش داشت. نقره نیز با افزایش معاملات آتی تحویل مارس(اسفند) با 25.80 دلار معامله شد که در روز 1.90٪ رشد داشت.

طلای نقدی نیز با روند افزایشی رو به رو شد. در حال حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی 1872 دلار است که نسبت به روز گذشته 32 دلار یا ۱.۵ درصد افزایش داشته است. این میزان نسبت به یک سال گذشته ۳۰۸ دلار یا ۱۹ درصد افزایش داشته است. کمترین قیمتی که طلا در روز گذشته تجربه کرد ۱۸۳۱ دلار بوده است.

اتفاق جذاب

ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد بازار OANDA به کیتکو نیوز گفت :« این اتفاق بسیار جذاب است، زیرا اخباری راجع به سیاست جدید وجود ندارد. بیشتر افزایش امروز  به دلیل تفکر سرمایه گذاران عادی بوده است که معتقدند دولت بایدن در اولین همکاری با خزانه داری اقدام به تزریق مقدار  قابل توجهی محرک مالی خواهد کرد. همچنین باید توجه داشت که وضعیت ویروس فعلی واقعاً حمایت بیشتری از اقتصاد را طلب می کند.»فیلیپ استریابل ، استراتژیست بازار، اظهار داشت: این تفکر همچنین با حرکت مجدد سرمایه گذاری به سمت طلا همراه است.


خوش بینی نفتی‌ها

تحویل آتی نفت در روز چهارشنبه به پایان رسید و چشم انداز محرک اقتصادی بیشتر در زمان رئیس جمهور جو بایدن چشم انداز تقاضای انرژی را تقویت می کند.

ادوارد مویا ، کارشناس ارشد بازار گفت: « به نظر می رسد بازار نفت با تمام ویروس های جدید و عناوین محدودیت‌های جدید خسته نشده است و در عوض منتظر دستورالعمل بایدن است که قرار است با تزریق اعتبار  زودتر کرونا را شکست دهد سیاستی که از بخشهای زیادی از اقتصاد حمایت می کند و این اتفاق از بهبود تقاضای خام پشتیبانی کند.» نفت خام فدرال وست تگزاس اینترمدیت که در پایان جلسه روز گذشته روند کاهشی داشت، با افزایش 26 سنت یا 0.5 درصد رو به رو شد و یه 53.24 دلار رسید. قیمت نفت خام برنت ۵۵ دلار و ۸۴ سنت است.

نفت

کاهش بیت کوین

در روزی که قیمت طلا و نفت بالا رفت، قیمت بیت‌کوین با روند کاهشی رو به رو شد. این ارز دیجیتالی با کاهش حدود ۴ درصدی به ارزش ۳۴ هزار و ۸۶۴ دلار رسید. بیشترین قیمت تاریخی این ارز دیجیتالی ۴۱ هزار و ۹۴۰ دلار بوده است. به نظر می رسد سرمایه گذاران به سوی بازارهای سنتی مانند طلا حرکت کردند و از بیت‌کوین تا حدی دست کشیدند.

بازار

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید