تلاش بازار برای شکست محدوده حساس

جابجایی قیمت دلار با اخبار/ پیش بینی روند بازار ارز

کدخبر: ۳۸۸۷۷۱
اقتصاد نیوز:سرنوشت قیمت دلار برای امروز و روزهای آتی در گروه شکست یک مرز قیمتی است؛ مرز 23 هزار و 800 تومان.
جابجایی قیمت دلار با اخبار/ پیش بینی روند بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، رفتار دلار در بهمن ماه نشان می دهد، معامله گران نسبت به قبل تمایل کمتری برای قرار گرفتن در موقعیت فروش دارند.

بازار در یازدهمین ماه سال در برابر از دست دادن کانال 23 هزار تومان تا حد زیادی مقاومت و بارها تلاش کرده است که خود را به بالای  محدوده 23 هزار و 800 تومانی برساند؛ روز چهارشنبه یک بار دیگر معامله گران دلار برای شکست محدوده یاد شده تلاش خواهند کرد، چرا که از بعدازظهر روز سه شنبه بازار به یک خبر متفاوت واکنش نشان داد. اظهارات وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اینکه اگر تا ۲۱ فوریه اقدامات مناسب برای بازگداندن روابط اقتصادی ایران صورت نگیرد، اجرای پروتکل الحاقی متوقف می‎شود، مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفت؛ آن ها با برجسته سازی این خبر، خریدهای خود را در معاملات پشت خطی بالا آوردند تا دلار یک بار دیگر به آستانه محدوده 23 هزار و 600 تومانی برسد.

این اتفاق در حالی رخ داد که دلار که یک روز قبل تحت تاثیر خبر تمایل بایدن برای مذاکره مستقیم با ایران قرار گرفته و در مقطع کوتاهی حتی کانال 22 هزار تومان را به چشم دیده بود.

دلار پشت خطی 8 بهمن

سرنوشت دلار در گرو یک مرز

اگر دلار امروز بتواند با استفاده از جو خبری افزایشی از سد مرز حساس 23 هزار و 800 تومان عبور کند و بالای آن تثبیت شود، دوران جدیدی از افزایش قیمتی این ارز می تواند کلید بخورد. مرز مقاومتی بعدی برای دلار کانال 25 هزار تومانی است. با این حال، سناریوی محتمل تر تعدیل قیمتی پس از افزایش ابتدای روز است. در این میان، رفتار بازارساز نیز اهمیت زیادی دارد. اگر بازارساز نرخ دلار صرافی های بانکی را در ابتدای روز بالا نیاورد، زمینه ساز ورود تقاضای آربیتراژی به بازار خواهد شد، عاملی که می تواند قیمت را بیشتر تحریک کند.

نقش حواله درهم نیز در افزایشی یا کاهشی شدن دلار اساسی خواهد بود. درهم در معاملات پشت خطی توانست به بالای سطح 6 هزار و 500 تومان بازگردد و ورود این ارز به محدوده 6 هزار و 600 تومانی می تواند زمینه ساز شکست کانال 24 هزار تومانی دلار شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید