وقت نزول حباب فلز گران بهای داخلی

قیمت سکه روز یک شنبه واقعی تر می شود

کدخبر: ۳۹۴۳۸۶
اقتصادنیوز:سکه در معاملات پشت خطی تا محدوده 11 میلیون و 200 هزار تومانی پایین رفت. اگر فلز گران بهای داخلی روز یک شنبه در همین محدوده قیمتی آغاز به کار کند، حباب این فلز گران بها تا محدوده 6 درصدی افت خواهد کرد، با فرض اینکه دلار در ابتدای کانال 25 هزار تومانی باقی بماند.
قیمت سکه روز یک شنبه واقعی تر می شود

به گزارش اقتصادنیوز، رفتار قیمتی سکه در روز شنبه نشان داد که زمانی که قیمت این فلز گران بها دچار حباب است، از پشتوانه سنگینی برای خرید برخوردار نیست و هر لحظه، امکان شکست قیمت وجود دارد.  حباب سکه در انتهای هفته گذشته به محدوده 9 درصدی رسیده بود و همین مساله ریسک خرید این فلز گران بها را افزایش می داد.

سکه حباب

خروج دلار از مسیر صعودی کافی بود تا سکه را دچار ریزش کند. روز شنبه سکه کمی بیشتر به افت دلار واکنش نشان داد و همین مساله کمک کرد که قیمت سکه به سمت واقعی تر شدن حرکت کند و حباب آن به حدود 8 درصد برسد. در صورت ادامه این روند، حباب سکه امروز نیز کمتر خواهد شد. با در نظر گرفتن قیمت های شبانه، فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه امروز می تواند به محدوده 6 درصدی برسد.

 

تنها راه بازگشت قیمت سکه

در شرایط کنونی، به نظر می رسد تنها راه بازگشت قیمتی سکه افزایش قیمت دلار باشد. 71 درصد کارشناسان بازارهای جهانی در نظرسنجی سایت کیتکو عنوان کرده اند که قیمت طلا در هفته جاری نیز کاهش خواهد یافت. این موضوع باعث می شود که اهمیت روند دلار برای معامله گران سکه بیشتر شود. اگر قرار باشد، اونس طلا به ریزش در کانال هزار و 700 دلاری ادامه دهد، سکه برای ماندگاری در کانال 11 میلیونی، نیاز به دلاری دارد که بالای کانال 25 هزار تومانی باقی بماند.

سکه حباب1

محدوده حساس برای بازار سکه در روز جاری عدد 11 میلیون و 200 هزار تومانی است و در صورت شکست آن، محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومانی اهمیت خواهد داشت. تا زمانی که سکه به بالای محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومان بازنگردد، خریدهای سنگین در بازار شروع نخواهند شد.

سکه پشت خطی2

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید