ارز و سکه از مسیر نزولی خارج شدند

خبری که بازار ارز و سکه را به هم ریخت

کدخبر: ۳۹۷۹۴۹
قیمت دلار از فاز نزولی خارج شد و روند افزایشی به خود گرفت برخی مقام های اقتصادی اعتقاد دارند مخالفت ایران با طرح گام در مقابل گام دلیل چنین اتفاقی بوده است.
خبری که بازار ارز و سکه را به هم ریخت

در پایان بازار یک شنبه قیمت سکه امامی نه تنها از جاده نزولی خارج شد، بلکه توانست تا سطح حساس 10 میلیون و 500 هزار تومانی افزایش پیدا کند. فلز گران بهای داخلی بیش از یک درصد افزایش قیمت را ثبت کرد و در صدر جدول بازدهی قرار گرفت. قیمت دلار نیز در روز یک شنبه از فاز نزولی خارج شد. دلار  توانست با 10 تومان رشد به بهای 24 هزار و 740 تومان برسد.

گفته می شود دلیل این اتفاق خبری بود که به نقل از یک  منبع آگاه ایرانی در شبکه خبری العالم نقل شد. این شبکه خبرداد: تا زمانی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران برداشته نشود، هیچگونه مذاکراتی بین واشنگتن و تهران برگزار نخواهد شد.

این منبع آگاه اضافه کرد: «تفسیر غربی‌ها درباره اظهارات رئیس جمهور  و وزیر خارجه ایران درباره طرح جدید، اشتباه بوده و هیچگونه طرح جدیدی برای مذاکره با واشنگتن وجود ندارد.»

وی ادامه داد: «موضوع "گام در مقابل گام" برای آغاز مذاکره با واشنگتن از سوی مقام‌های ارشد ایران رد شده و تا زمانی که تحریم‌ها علیه ایران برداشته نشود هیچگونه مذاکره‌ای با واشنگتن انجام نخواهد شد.»

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا پس از ورود به کاخ سفید اعلام کرد که تنها زمانی به توافق هسته‌ای با ایران باز خواهد گشت که نخست ایران کاهش تعهدات خود را متوقف کرده و کاملا به تعهداتش پایبند شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید