اونس طلا، سکه را زمین گیر کرد

ابهام و هراس در بازار دلار + نمودار

کدخبر: ۳۹۸۱۷۹
اقتصادنیوز: بیشتر معامله گران در روزهای اخیر احساس هراسی را تجربه می کنند که حاصل ابهام آمیز بودن روند آتی قیمت دلار برای آن هاست.
ابهام و هراس در بازار دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز هر روز اخبار متناقضی به بازار مخابره می شود که می تواند جهت انتظارات را تغییر دهد. در شرایط ابهام آلود کنونی،‌ بسیاری از معامله گران ترجیح داده اند خرید و فروش خاصی را صورت ندهند و در انتظار مشخص شدن بیشتر روند قیمت ها باشند. به نظر می رسد، معامله گران به دو سطح ۲۵ هزار و ۲۰۰ و ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی دقت بیشتری دارند. تا زمانی که دلار بین دو سطح یاد شده قرار دارد، خریداران یا فروشندگان جدیدی وارد جریان معاملات نخواهد شد.

ایست دلار ‍پشت خط ۲۵ هزار تومانی

دلار نتوانست از سد مرز ۲۵ هزار تومانی عبور کند. هم زمان، گرایش خاصی برای افت به محدوده های قیمتی پایین تر را نیز خود نشان نداد. اسکناس آمریکایی امروز نوسانات قیمتی محدودی را تجربه کرد و عمدتا بین دو محدوده ۲۴ هزار و ۸۰۰ و ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان جا به جا شد. قیمت های یاد شده از روز یک شنبه بالاتر بودند، ولی از آن جایی که بازار قادر به شکست مرز ۲۵ هزار تومانی نبود، انتظارات افزایشی خاصی فعال نشد.

در روزی که دلار به آرامی صعود قیمت را ثبت کرد، سکه امامی نیز توانست تا حدی رشد قیمت را تجربه کند. با این حال، یک متغیر مهم زنجیر را به پای سکه بسته بود و اجازه نمی داد که فلز گران بهای داخلی با فراغ بال به سوی سطوح بالاتر حرکت کند. سکه در محدوده ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان معاملات خود را آغاز کرد که ۶۰ هزار تومان بالاتر از روز یک شنبه بود. چنین شروع صعودی موجب شد که معامله گران سکه نسبت به شکست محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی خوشبین شوند. با این حال، نزول بهای طلای جهانی به کانال هزار و ۶۰۰ دلاری موجب شد که سکه بازان با احتیاط بیشتری رفتار کنند و گروهی حتی در موقعیت فروش قرار بگیرند. ساعت ۵ بعدازظهر سکه در محدوده ۱۰ میلیون و ۵۳۰ هزار تومانی معامله شد که ۳۰ هزار تومان بیشتر از روز یک شنبه بود.

بورس در صدر جدول

بازارهای ارز، سکه و طلا در روز دوشنبه در مجموع رشد محدودی را تجربه کردند ولی در بازار سهام، شاخص کل بورس توانست حدود ۲ درصد افزایش قیمت را تجربه کند و در صدر جدول بازدهی قرار بگیرد.

  • بازدهی بازارها 18 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 18 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 18 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 18 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها 18 اسفند 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید