بازار عمده فروشی و خرده فروشی ارز در 23 فروردین

شکاف بزرگ قیمتی در فروش یورو/ مدیریت قیمت دلار در دو بازار

کدخبر: ۴۰۵۱۶۵
اقتصادنیوز: امروز 23 فرودین 1400 در پایان کار بازار عمده فروشی و خرده فروشی رسمی ارز حجم عرضه ها نسبت به دیروز بالا رفت. با وجود افزایش عرضه قیمت دلار رشد کرد اما قیمت یورو کاهشی شد. نکته دیگر این که شکاف قیمت یورو در بازار رسمی و آزاد به 6 درصد رسید.
شکاف بزرگ قیمتی در فروش یورو/ مدیریت قیمت دلار در دو بازار

به گزارش اقتصاد نیوز، امروز دوشنبه 23 فروردین بازار عمده فروشی و خرده فروشی رسمی ارز با افزایش استارت زد. قیمت دلار در آغاز معاملات امروز 132 تومان بالاتر از قیمت بسته شده در روز قبل بود. قیمت دلار سنا نیز در همان آغاز کار به 24 هزار 301 تومان رسید تا 66 تومان بالاتر از قیمت بسته در 22 فروردین باشد.

قیمت یورو اما در آغاز به کار هر دو بازار ثابت ماند و تغییری ثبت نکرد. در ادامه کار بازار متشکل و تا نیمه روز در اعلام قیمت بعدی از نرخ دلار کاسته شد. اما از نیمه دوم روز به بعد میزان کاهش یافته جبران شد. در پایان روز قیمت دلار 24 هزار و 65 تومان بسته شد که از قیمت باز شده در ابتدای روز 276 تومان پایین تر بود. اما در مقایسه با روز قبل کمی افزایش یافت. قیمت یورو نیز در پایان روز نسبت به300 تومان پایین تر آمد و در مقایسه با روز قبل نیز افت داشت. این اتفاق درست عکس روز قبل بود در روز قبل قیمت دلار کاهش یافت و قیمت یورو بالا رفت امروز یورو نزولی بود و قیمت دلار صعودی.

شکاف 6 درصدی قیمت یورو در دو بازار

قیمت در سامانه سنا معادل قیمت خرده فروشی رسمی به حساب می آید در این بازار قیمت یورو 6 درصد ارزانتر از قیمت دلار در بازار آزاد بود. این در حالی است که شکاف قیمت دلار در بازار آزاد نسبت به قیمت دلار سنا کمتر از سه درصد بود.

متوسط قیمت دلار در بازار ارز متشکل روز دوشنبه با 43 تومان افزایش نسبت به روز قبل 24 هزار و 76 تومان گزارش شد. همراه با افزایش قیمت دلار عرضه آن نیز بالا رفت. حجم مبادلات دلار بازار متشکل با 9 درصد افزایش نسبت به یکشنبه در حدود 4 میلیون و 181 هزار بوده است.

J2

همراه با افزایش قیمت دلار بازار متشکل، قیمت خرده فروشی سنا نیز 66 تومان بالا رفت و روی رقم 24 هزار و 301 تومان قرار گرفت. این درحالی است که نرخ دلار در بازار آزاد 25 هزار و 10 تومان بود. بر این اساس اختلاف بین نرخ دلار بازار آزاد و خرده فروشی سنا 709 تومان خواهد بود.

بر خلاف قیمت دلار، قیمت متوسط یورو در بازار متشکل 61 تومان کاهش و روی 28 هزار و 110 تومان ایستاد. حجم مبادلات یورو به مقدار 46 درصد افزایش یافت و روی 3 میلیون و 330 هزار قرار گرفت.

J1

جهت تغییرات قیمت یورو در سنا با بازار متشکل یکی بود. نرخ یورو در سامانه سنا 252 تومان کاهش یافت و روی رقم 28 هزار و 280 تومان قرار گرفت. با توجه به نرخ 29 هزار و 881 تومانی یورو در بازار آزاد، اختلاف قیمت سنا و بازار آزاد برای یورو 1601 تومان به دست می‌آید. این رقم نشانه شکاف حدود 6 درصدی در سامانه سنا است.

در بازار عمده فروشی حجم معاملات یورو و دلار، هر دو افزایش یافته بود اما افزایش حجم مبادلات یورو بسیار بیشتر از دلار بود. حجم مبادلات یورو در بازار متشکل 46 درصد و حجم مبادلات دلار 9 درصد افزایش یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید