گزارش اقتصاد نیوز از بازار متشکل ارزی

تزریق دلار رکورد زد/ قیمت دلار و یورو در عمده فروشی

کدخبر: ۴۰۵۶۸۴
اقتصاد نیوز: در روزی که عرضه دلار رکورد شکست قیمت دلار در بازار خرده فروشی بالا رفت. قیمت یورو نیز در بازار رسمی روز چهارشنبه کم نوسان بود.
تزریق دلار رکورد زد/ قیمت دلار و یورو در عمده فروشی

به گزارش اقتصادنیوز در روز چهارشنبه 25 فروردین بازار رسمی شروع و پایان متفاوتی داشت. قیمت آغازین دلار در بازار عمده فروشی و خرده فروشی نسبت به روز قبل نزولی بود اما در پایان کار قیمت ها صعودی شدند. افزایش قیمت دلار در حالی رخ داد که حجم عرضه ارز به 5 میلیون دلار رسید. در سال 1400 سابقه نداشته در بازار متشکل این حجم معاملات برای دلار به ثبت برسد. با توجه به فرصت تقویمی صرافان این میزان دلار حداکثر تا یک شنبه هفته آینده وارد سامانه سنا شود و به صورت خرده فروشی عرضه شود.

به گزارش اقتصاد نیوز- متوسط قیمت دلار آمریکا در بازار متشکل ارزی نسبت به روز گذشته 55 تومان کاهش یافت و روی 23 هزار و 893 تومان قرار گرفت. اما بر خلاف دلار متشکل، نرخ دلار در سامانه سنا نسبت به روز گذشته 145 تومان افزایش یافت.( برای تغییرات متشکل نرخ متوسط در نظر گرفته شده و برای دلار سنا نرخ انتهای روز لحاظ شده است.)

چون اختلاف نرخ سنا و متشکل نباید از یک درصد تجاوز کند این امر محتمل نیست که دلار سنا و متشکل در خلاف جهت یکدیگر حرکت کنند. روز چهارشنبه نیز دلار سنا و متشکل در ابتدای معاملات تغییرات منفی و در انتهای روز تغییرات مثبت را به ثبت رساندند و میانگین تغییرات متشکل منفی بود.

J7 (1)

قیمت دلار در ابتدای آغاز به کار بازار متشکل از 24 هزار و 52 تومان در روز سه‌شنبه به 23 هزار و 929 تومان در روز چهارشنبه کاهش یافت و نرخ انتهای روز آن از 23 هزار و 850 تومان به 23 هزار و 994 تومان افزایش یافت.

در سامانه سنا نیز، قیمت دلار ابتدای روز از 24 هزار و 292 تومان در روز سه‌شنبه به 24 هزار و 168 تومان در روز چهارشنبه کاهش یافت اما در انتهای روز چهارشنبه به 24 هزار و 234 تومان رسید.

نرخ دلار بازار آزاد نیز 24 هزار و 870 تومان گزارش شده که اختلاف 636 تومانی با سامانه سنای انتهای روز را رقم می‌زند. علاوه بر این حجم مبادلات دلار متشکل به رغم تغییرات متوسط قیمت، 20 درصد افزایش و روی رقم 5 میلیون و 173 هزار قرار گرفت.

قیمت یورو در بازار متشکل و سامانه سنا

در نقطه مقابل متوسط قیمت یورو در بازار متشکل 30 تومان کاهش یافت و روی 28 هزار و 170 تومان ایستاد. قیمت یورو در سامانه سنا نیز 10 تومان کم شد و روی 28 هزار و 381 تومان قرار گرفت. قیمت یورو بازار آزاد در پایان کار بازار متشکل 29 هزار و 787 تومان گزارش شده است که اختلاف 1406 تومانی با نرخ خرده‌فروشی سنا را رقم زد.

حجم مبادلات یورو در بازار متشکل نیز با ثبت افزایش 5 درصدی درصدی نسبت به روز گذشته نزدیک به 2 میلیون و 504 هزار گزارش شده است.

J6 (1)

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید