دلار در سقف سه و نیم ماه

طلا برای صعود لنگ می‌زند/بیت‌کوین خود را بالا کشید

کدخبر: ۴۲۷۸۲۷
در یک محیط با نرخ بهره پایین سرمایه گذاران پول را در دارایی های پر خطر می اندازند ، افزایش قیمت بیت کوین می تواند برای جریان های بعدی پول در ارزهای رمزپایه تأثیراتی داشته باشد.
طلا برای صعود لنگ می‌زند/بیت‌کوین خود را بالا کشید

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه آمریکا، در میان کمبود اخبار  صعودی، نزولی شد. جریان افزایشی بازار طلا برای شروع سریع روند صعودی قیمت در نمودار روزانه که در حال حاضر با مشکل روبرو است ، به یک کاتالیزور اساسی نیاز دارند.

قیمت نقره پس از آنکه در شب گذشته به پایین ترین سطح خود در بیش از سه ماه گذشته رسید ، کمی برگشت. معاملات آتی طلای آگوست (شهریور) آخرین قیمت 8.50 دلار کاهش به 1.802.80 دلار رسید و نقره سپتامبر (مهر) با 0.255 دلار افزایش با 25.25 دلار در هر اونس معامله شد.

شاخص دلار آمریکا کمی روند محکم تری به خود گرفت و یک شبه به بالاترین نرخ 3.5 ماه دیگر رسیده است. شاخص دلار همچنان در روند افزایشی قیمتی کوتاه مدت قرار دارد. بازده 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در حال حاضر 1.24٪ رسیده است.

در بازار طلا همچنان سرمایه گذاران بر پتانسیل سیاست پولی شدیدتر و فشارهای تورمی بالاتر تمرکز دارند.

با این حال ، یکی از مدیران صندوق می گوید که روند افزایشی در بازار طلا هنوز شروع نشده است زیرا هنوز هم عدم اطمینان زیادی برای حمایت از قیمت فلزات گرانبها وجود دارد. در گزارشی که هفته گذشته منتشر شد ، مدیر نمونه کارها ، Joe Foster ، از استراتژی طلای VanEck ، اظهار داشت که او هنوز هم پتانسیل قیمت طلا را برای بازگشت به 2000 دلار در هر اونس تا پایان سال می بیند و به نظر می رسد بانک اقدام های فدرال برای جلوگیری از تهدید تورم در حال تعلل است.

gold (1)

آینده بیت کوین

ماندگاری قیمت بیت کوین زیر 30هزار دلار کوتاه مدت بود. در اما اواخر امروز ، ارز رمزنگاری شده به 31هزار و 547.88 دلار بازگشت که جهش 6.23 درصدی نسبت به قیمت 24 ساعت قبل را داشت. پس از کاهش ارزش 1.174 تریلیون دلار در روز دوشنبه ، کل سرمایه بازار بازارهای ارز رمزنگاری شده نیز تا زمان تهیه این مقاله به 1.27 تریلیون دلار رسید. بیت کوین با سقف تقریبی 557 میلیارد دلار ، تقریباً نیمی از ارزش کل ارزهای رمزپایه را تشکیل می دهد و حرکت قیمت سایر سکه ها را در اکوسیستم تعیین می کند.

در میان چهار ارز رمزپایه برتر بر اساس سقف بازار ، قیمت اتریوم (ETHUSD) روز دوشنبه با 9.6٪ کاهش به 1722.81 دلار رسید و امروز به 1،904 دلار رسید. سکه بایننس (BNBUSD) با افت قیمت 12 درصدی در مدت مشابه روز دوشنبه آغاز شد.

حرکات قیمت بیت کوین آینه حرکتهای بازار سهام گسترده تر است. اما بازده آن در مقایسه با سایر مکان های سرمایه گذاری کمتر  است. به عنوان مثال ، بازده S&P 500 تا تاریخ 2021 تقریبا 15٪ تخمین زده شده است. پس از سقوط به زیر 30هزار دلار ، بیت کوین بازدهی تقریباً 2٪ داشت.

در یک محیط با نرخ بهره پایین  سرمایه گذاران پول را به دارایی های پر خطر می اندازند ، افزایش قیمت بیت کوین همچنین می تواند برای جریان های بعدی پول در ارزهای رمزپایه تأثیراتی داشته باشد.

coindesk-BTC-chart-2021-07-22

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید