پایان کم هیجان برای بازار طلا

حمله چین به بیت کوین؛سقوط ناگهانی در یک ساعت

کدخبر: ۴۴۲۹۶۳
قیمت طلا هفته را با نوسانات اندکی به پایان رساند اما بیت کوین ریزش ۲ هزار دلاری را تجربه کرد.
حمله چین به بیت کوین؛سقوط ناگهانی در یک ساعت

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، بیت کوین (BTC) در 24 سپتامبر(۲ مهر) ناگهان 2000 دلار در یک ساعت از دست داد.چین روز جمعه موضع ضد رمزنگاری خود را تقویت کرد و دو روز صعود متوالی بیت کوین را متوقف کرد.

بانک مردم چین (PBOC) اعلام کرد که بیت کوین ، اتر و استیبل کوین به عنوان ارز قابل خرید قانونی شناخته نمی شوند و نمی توانند در بازار ارز استفاده شوند.

بانک مرکزی همه فعالیت های مرتبط با ارز مجازی ، از جمله معاملات و مبادلات ارز مجازی در خارج از کشور که به ساکنان چین خدمت می کند را غیرقانونی اعلام کرد.

بیت کوین به دلیل اخبار امروز سقوط کرد. شکست زیر 40هزار دلار به معنای صعود ثانویه در 53هزار و  125 دلار و تقویت بیشتر خواهد بود. اما در نهایت ، افت زیر ۲۸ هزار دلار برای تأیید خرس های رمزنگاری شده مورد نیاز است. به نظر می رسد تا آن زمان ، قیمت ها دوباره تثبیت می شوند.

coindesk-BTC-chart-2021-09-25

سردرگمی در بازار طلا

قیمت طلا هفته میلادی را با ثبات نسبی به پایان رساند. با این حال ، نمی توان احساسات سرمایه گذاران به این بازار را پنهان کرد.

فعال ترین قرارداد آتی طلای آمریکا ، دسامبر(دی) ، با 1.90 دلار معادل 0.1 درصد کاهش هر اونس 1751.70 دلار معامله شد.

هرچند برای هفته تقریباً  بازار تا حدودی ثابت بسته شد و فقط  30 سنت بالاتر از جمعه گذشته بود.اما برای کسانی که بازار را دنبال می کنند ، به ویژه سرمایه گذاران طولانی مدت که به دلیل پیش بینی های خوش بین 9 ماه گذشته بارها سوخته اند ، مقایسه هفتگی واقعی باید با چهارشنبه گذشته باشد.

آن روزی بود که طلا 2 درصد سقوط کرد ، بیشترین میزان از اوایل ماه آگوست(شهریور)، زیرا بازده اوراق قرضه ایالات متحده افزایش یافت و دلار نیز به دلیل گمانه زنی در مورد اقدامات فدرال رزرو به دلیل محرک های اقتصادی و نرخ های بهره کمتر یا بیشتر ، افزایش یافت.

اد مویا ، تحلیلگر پلتفرم معاملات آنلاین OANDA ، می گوید: « طلا با دلار قوی تری که ناشی از افزایش بازدهی خزانه داری پس از سخنرانی فدرال رزرو است ، در حال مبارزه است.»

او ادامه داد: طلا در نقطه بسیار سختی قرار دارد و  همچنان با خطرات نزولی شدن روبرو است.مویا افزود که طلا می تواند با مشکلات بیشتری روبرو شود در صورتی که غول املاک چینی اورگراند ، که این هفته بازارها را با بحران بدهی رو به رشد تکان داد ، موفق شود از سرایت بحران جلوگیری کند با هم نزول خواهد کرد. اگر نتیجه Evergrande در آخر هفته مهار شود ، طلا می تواند برای آزمایش سطح 1700 دلار آسیب پذیر باشد.

جی پاول ، رئیس فدرال رزرو ، در پایان نشست سیاست ماهانه بانک مرکزی در روز چهارشنبه ، سیاست خود را تکرار کرد که تورم به دلیل افزایش هزینه های انجام تجارت در یک اقتصاد محدود شده از همه گیری ، بیش از هدف فدرال رزرو در سالانه 2 درصد است.

بازار به طور مداوم نشان می دهد که اعتقاد چندانی به فدرال رزرو ندارد تا بتواند تورم را مهار کند. طلا ، دارایی بدون بازدهی که به عنوان پناهگاه امن نامگذاری شده است ، قربانی اصلی این عملکرد بوده است.

gold

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید