حباب قیمتی سکه به 4.6 درصد رسید

هراس بانک مرکزی از کاهش عرضه دلار

کدخبر: ۴۴۳۱۴۶
اقتصادنیوز: امروز 3 مهر 1400 قیمت دلار رشد کرد و بالای 27 هزار و 500 پایدار شد، عرضه دلار در دو هفته گذشته به طور معناداری بالای متوسط بود و شاید بانک مرکزی احتمال می‌دهد با کاهش عرضه قیمت جهش کند.
هراس بانک مرکزی از کاهش عرضه دلار

به گزارش اقتصادنیوز قیمت دلار آمریکا ظهر پنج‌شنبه زیر 27 هزار و 500 تومان قرار داشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز رشد کرد و روی 27 هزار و 680 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در ادامه قدری افت کرد، اما مرز 27 هزار و 500 تومان را از دست نداد. قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات امروز 27 هزار و 540 تومان بود.

J4

حباب قیمتی دلار منفی است

قیمت درهم در طول معاملات امروز از بازه 7 هزار و 500 تومان و 7 هزار و 600 تومان خارج نشد. قیمت درهم در آخرین ساعت معاملات روی 7 هزار و 535 تومان قرار گرفت. تحلیل‌گران معتقد بودند اگر قیمت درهم بالای 7 هزار و 600 تومان قرار گیرد، می‌تواند نیروهای صعودی در بازار دلار را تقویت کند. این اتفاق در طول معاملات امروز نیافتاد. قیمت درهم نتوانست یک شوک مثبت به قیمت دلار وارد کند، البته حباب قیمتی دلار با مقیاس درهم منفی بود و با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل (3.673) عدد 27 هزار و 677 تومان به دست می‌آمد که از نرخ انتهای روز دلار قدری بیشتر بود.

دلار؛ بازیچه برجام/در اکوایران ببینید:

حباب قیمت دلار به 4.6 درصد رسید

قیمت سکه امامی ظهر امروز 11 میلیون و 867 هزار تومان بود. قیمت طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته عملکرد ضعیفی داشت و در پایان معاملات روی 1750 دلار قرار گرفت. با احتساب قیمت انتهای روز دلار اندازه حباب قیمتی سکه حدود 4.6 درصد به دست می‌آمد که نسبتا بزرگ بود. قیمت‌هایی که در جدول ضمیمه این گزارش آمده نرخ‌های اتحادیه طلا و جواهر را نشان می‌دهد که از قیمت بازاری سکه پایین‌تر بود.

عرضه دلار افزایش یافت

امروز عرضه دلار نسبت به روز پنج‌شنبه هفته گذشته رشد کرد و روی 9 میلیون و 541 هزار قرار گرفت. متوسط عرضه دلار از 7 فروردین تا امروز 6 میلیون و 91 هزار به دست می‌آید و امروز حجم عرضه از این مقدار 57 درصد بالاتر بود.

J1

اگر روز پنج‌شنبه هفته گذشته را در نظر نگیریم، حجم عرضه طی دو هفته گذشته همواره به طرز معناداری بالای متوسط قرار داشت و به نظر می‌رسد مادامی که قیمت دلار در سطوح کنونی قرار دارد و فضای بازار مستعد نوسانات شدید است، بانک مرکزی مقدار عرضه را به راحتی کاهش نخواهد داد.

J2

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار معاملات امروز را با ثبت تغییراتی مثبت نسبت به ظهر پنج‌شنبه آغاز کرد، اما در ادامه قدری پایین آمد. قیمت درهم زیر 7 هزار و 600 تومان نوسان می‌کرد. عرضه دلار نسبت به روز پنج‌شنبه 30 درصد رشد کرد و روی 9 میلیون و 541 هزار قرار گرفت. اندازه حباب قیمتی دلار امروز نسبتا بزرگ بود.

J3

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید