جسارت خرید با تغییر رفتار قیمت دلار

کف بازار سکه محکم شد؟

کدخبر: ۴۴۳۶۳۲
اقتصاد نیوز:از نگاه برخی فعالان بازار، نرفتن قیمت سکه به سوی حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، در شرایطی که قیمت طلا دچار نزول ۳۰ دلاری شده بود، نشان دهنده آن است که کف بازار سکه محکم تر شده است
کف بازار سکه محکم شد؟

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی توانست خط ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی را حفظ کند. با وجود کاهش شدید اونس طلا در انتهای هفته گذشته، سکه امامی در ۲ روز ابتدای هفته به زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نرفت.


گزارش اکوایران با تیتر«سوالات بی پاسخ مسکن میلیونی» ببینید


فلز گران بهای داخلی حتی در معاملات پشت خطی تمایل خود برای بازگشت به کانال ۱۲ میلیون تومانی را نشان داد. سکه دیشب در معاملات اعتباری در مقطعی در محدوده ۱۲ میلیون و ۱۰ هزار تومان به فروش رفت.

Untitled-9

از نگاه برخی فعالان، نرفتن سکه به سوی حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، در شرایطی که اونس طلا دچار نزول ۳۰ دلاری شده بود، نشان دهنده آن است که کف بازار فلز گران بهای داخلی محکم تر شده است. ممکن است یکی از دلایل محکم شدن کف قیمت سکه، افزایش قیمت دلار در روز دوم هفته بوده باشد. دلار در جریانات معاملات روز یک شنبه و همینطور در معاملات پشت خطی روز دوشنبه، تمایلاتی از خود برای عبور از محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان نشان داد. در کنار این، در روزهای اخیر دلار چند بار موفق به حفظ حمایت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان شد.

حباب-01

به این ترتیب می توان گفت تغییر رفتار در بازار دلار و افزایش جسارت خرید در این بازار موجب شده است که سکه بازان نیز متهورانه تر رفتار کنند. با این حال، وضعیت سکه از لحاظ ارزش ذاتی هم چنان به گونه ای نیست که بتواند سقف ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را به راحتی بشکند. ارزش ذاتی سکه حتی با فرض دلار ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان نیز به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نمی رسد.

پشت خطی2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید