تست بازارساز توسط نوسان گیران بازار

مچ اندازی بر سر قیمت دلار /پیش بینی روند بازار

کدخبر: ۴۴۹۷۴۱
به گفته فعالان،‌ افزایش قیمت حواله درهم به بالای محدوده ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی در بازار ارز موجب شده برای قیمت دلار نیز انتظارات افزایشی تقویت شود.
مچ اندازی بر سر قیمت دلار /پیش بینی روند بازار

به گزارش اقتصادنیوز، اگر امروز اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان برود،‌ قدرت افزایشی های بازار ارز بیشتر خواهد شد. به گفته برخی تحلیل  گران، بازارساز در هفته های اخیر حتی اجازه نداده بود که دلار به بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان نفوذ کند. با این حال،‌ از پنج شنبه هفته گذشته خریدها در بازار ارز زیاد شد و در اولین روز آبان، سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان نیز فتح شد. رشد دلار حتی در معاملات پشت خطی ادامه پیدا کرد و این ارز به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان نفوذ کرد.

با توجه به چنین روندی،‌ امروز به احتمال زیاد نوسان گیران محدوده ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان را مورد آزمون قرار خواهند داد  و در صورت شکست آن،‌ اطمینان بیشتری پیدا خواهند کرد که بازارساز توان مقابله در برابر خریداران جدید را ندارد. مقاومت بزرگ تر دلار محدوده ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی است که در سال ۱۴۰۰ شکسته نشده است.

در صورتی که بازارساز بتواند خریداران ارزی را عقب براند،‌ معامله گران به رفتار دلار در سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان دقت خواهند کرد.

پشت خطی

به گفته فعالان،‌  افزایش قیمت حواله درهم به بالای محدوده ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی در بازار ارز موجب شده برای قیمت دلار نیز انتظارات افزایشی تقویت شود. در کنار این، آخرین اخبار بیشتر از آنکه حاکی از کاهش تنش ها و شروع مذاکرات هسته ای داشته باشد، بیانگر این بوده است که طرفین غربی رایج زنی هایی برای بررسی گزینه های جایگزین برجام انجام داده اند. البته در نهایت اکثر آن ها عنوان کرده اند که برجام و مذاکره بهترین گزینه موجود است، ولی معامله گران ارزی انتظار داشتند که مذاکرات هسته ای خیلی زودتر آغاز شود. تاخیر در مذاکرات باعث شده است که بخشی از خریداران به بازار بازگردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید