تقویم شلوغ اقتصادی هفته؛

سایه تصمیمات فدرال‌رزرو و اومیکرون بر بازارها

کدخبر: ۴۵۹۵۸۰
اقتصادنیوز: تقویم اقتصادی این هفته بسیار شلوغ و پر رویداد به نظر می‌رسد.
سایه تصمیمات فدرال‌رزرو و اومیکرون بر بازارها

به گزارش اقتصادنیوز ،بازارها در این هفته با دو پارامتر نگران‌کننده مواجه هستند؛ نخست اومیکرون و پیامدهای آن بر پاندمی کرونا و دیگری تصمیمات احتمالی فدرال رزرو که می‌تواند تا حدود زیادی مناسبات بازار را تغییر دهد. بسیاری از تحلیلگران این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا طلا می تواند در این هفته به پناهگاه امنی برای معامله گران باشد؟ این پرسشی است که تصمیمات فدرال رزرو می‌تواند پاسخ آن را تا حدود زیادی دگرگون کند.

هفته جدید پس از هفت روز پرنوسان در بازار طلا، سهام آمریکا و رمزارزها آغاز می‌شود. بازارها این هفته تحت تاثیر گزارش اشتغال تا حدودی ناامیدکننده ماه نوامبر(آذر) مواجه خواهند بود. آخرین داده ها نشان می دهد که اقتصاد آمریکا تنها 210هزار شغل در ماه گذشته تولید کرده است، این درحالیست که طبق پیش‌بینی‌ها در این ماه باید  حدود 535هزار شغل تولید می‌شد.

در این هفته ، گزارش تورم نقطه‌ای آمریکا ، یکی از مهم‌ترین آماری است که منتشر خواهد شد. این آمار تاثیر بسیار زیادی روی تصمیم فدرال رزرو در زمینه تیپرینگ و نرخ سود خواهد گذاشت.

photo_2021-12-05_11-40-35

هفته برای دلار:

در روز چهارشنبه، آمار جدید فرصت های شغلی  آمریکا می‌تواند تا حدودی بازارهای جهانی در روز پنج شنبه را تحت تاثیر قرار دهد.   با این حال، در پایان هفته، اعلام آمار تورم نوامبر(آذر) تا حدود امکان پیش‌بینی آمارها مهم اقتصادی در دسامبر را مهیا سازد.

در هفته پیش، شاخص دلار آمریکا با 0.03 درصد افزایش به 96.089 رسید.

هفته برای یورو:

اقتصاد آلمان در هفته جاری در انتظار آمارهای مهمی است. در نیمه دوم هفته، ارقام رشد اقتصادی و تورم نیز مورد توجه ویژه بازیگران بازار آلمان قرار خواهد گرفت.

در هفته پیش، یورو با 0.02 درصد کاهش به 1.1315 دلار رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید