بلاتکلیفی در بازار دلار /دامنه مجاز قیمت دلار در بازار ارز

کدخبر: ۴۷۰۷۲۸
دیشب در ساعات انتهایی بازار پشت خطی نیز قیمت دلار توانست در محدوده ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان قرار بگیرد ولی مرز ۲۸ هزار تومانی شکسته نشد.
بلاتکلیفی در بازار دلار /دامنه مجاز قیمت دلار در بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در روزهای انتهایی هفته، معامله گران دلار تمایل بیشتری داشتند که در موقعیت خرید قرار بگیرند. با این حال، سطح خریدها به اندازه ای نبود که اسکناس آمریکایی از کانال ۲۷ هزار تومانی عبور کند. دیشب در ساعات انتهایی بازار پشت خطی نیز قیمت دلار توانست در محدوده ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان قرار بگیرد ولی مرز ۲۸ هزار تومانی شکسته نشد.

در هفته های اخیر بازار از یک سو توان شکست محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان را نداشته است و از سوی دیگر در بیشتر موارد، دلار در محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان مورد حمایت واقع شده است. می توان گفت که اخیرا معامله گران در یک بازه هزار تومانی، سردرگم و بلاتکلیف بوده اند‌. آن ها نه توان قرار گرفتن شجاعانه در موقعیت خرید را داشته اند و نه احتمال می دادند که قیمت دلار دچار نزول بسیار سنگینی شود.

پشت خطی 2 بهمن 1400

در این شرایط تا محدوده های یاد شده شکسته نشوند، نمی توان انتظار وقوع نوسانات معنی دار را در بازار ارز داشت. بازار در روزهای اخیر از یک سو به طور مداوم تحت تاثیر اخبار مثبت قرار دارد، ولی از سوی دیگر،‌ مذاکرات در حال طولانی تر شدن است و همین طولانی شدن موجب می شود که بخشی از معامله گران منتظر به صورت تدریجی وارد بازار شوند.

برخی فعالان باور دارند که در حال حاضر سایه طولانی تر شدن مذاکرات بر انتظارات معامله گران سنگینی می کند و همین عامل موجب شده است که در انتهای هفته، بازار به سوی نرخ های بالاتر سنگینی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید