خودروسازی که محصولاتش را از بازار هم گرانتر می فروشد

کدخبر: ۲۷۸۰۸۵
اقتصاد نیوز: در حالیکه قیمت خودرو در یک سال اخیر با افزایش قابل توجهی همراه بوده و قیمت‌ها در بازار به سقف خود رسیده است؛ شرکت مدیران‌خودرو برخی محصولات خود را بعضا تا حدود ۳۰ میلیون تومان گران‌تر از بازار می‌فروشد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، در یک‌سال اخیر قیمت خودرو به دلایل متعدد از جمله افزایش نرخ ارز، هجوم به سمت این بازار برای حفظ ارزش پول، کاهش تولید و به‌ویژه بدعهدی خودروسازان در تحویل خودروها؛ افزایش چشمگیری داشته است.

در این میان اما گران‌فروشی برخی شرکت‌های خودروسازی نسبت به قیمت‌های خرید و فروش در بازار آزاد آن هم در شرایطی که طبق مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت فروش خودرو در کارخانه‌های سازنده باید پنج درصد کمتر از نرخ‌های حاشیه بازار باشد، بسیار عجیب به نظر می‌رسد؛ به‌گونه‌ای که مدیران خودرو برخی محصولاتش را تا حدود ۳۰ میلیون تومان گران‌تر از قیمت‌های بازار می‌فروشد.

در این زمین براساس قیمت‌های اعلامی در سایت این شرکت دو خودروی MVM X۲۲ اسپورت اکسلنت و MVM X۳۳ اسپورت به ترتیب ۲۷ میلیون تومان و ۲۰ میلیون تومان گران‌تر از نرخ‌های بازار از سوی این شرکت عرضه می‌شوند.

مدیران خودرو در حالی MVM X22 اسپورت اکسلنت را ۱۶۷ میلیون تومان و X۳۳ اسپورت را ۱۹۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده که MVM X۲۲ اسپورت اکسلنت در حدود قیمتی ۱۴۰ میلیون تومان و MVM X۳۳ اسپورت به قیمت حدود ۱۷۳ میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد.

در این شرایط مشخص نیست نهادها و سازمان‌های نظارتی به‌ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی نظارت بر خودروسازان و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به چه کاری مشغول هستند و چرا با چنین گران‌فروشی آشکار و رسمی‌ای برخورد نمی‌کنند!؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید