دیرعامل سازمان بنادر: رشد ۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی

کدخبر: ۲۸۲۱۲۱
اقتصاد نیوز: راستاد گفت: میزان تخلیه و بارگیری انواع کشتی‌ها در بندر شهید رجایی در یک سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که سازمان بنادر و دریانوردی دنبال می‌کند حمل و نقل دریایی کشور از طریق بنادر تجاری است، اظهار کرد: سازمان بنادر حمل و نقل دریایی خود را از طریق بنادر تجاری بدون وقفه ادامه می‌دهد و تحریم‌ها اثر چندانی در حوزه تجارت دریایی کشور نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تجارت دریایی سال گذشته ایران بالغ بر ۲۶۵ میلیون تن بود، گفت: خوشبختانه پایانه‌های بندری کشور از نظر زیرساخت و تجهیزات قابلیت و ظرفیت بسیار بالایی دارد به طوری که بندر شهید رجایی اواخر سال گذشته پایانه شماره ۲ کانتینری خود را تجهیز و تکمیل کرد.

راستاد اظهار کرد: با تکمیل پایانه شماره ۲ کانتینری بندرشهید رجایی هم اکنون در احجام بالا کشتی‌های کانتینری می‌توانند در این بندر پذیرش شوند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار اشاره کرد و گفت: در این بندر قابلیت برای پذیرش انواع کشتی‌ها ایجاد شده و ما در سال گذشته در این بندر ۵۰ درصد از لحاظ تخلیه و بارگیری رشد داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ایران برنامه تکمیل و تجهیز بندر چابهار را دنبال می‌کند، گفت: برای توسعه این بندر از طریق منابع صندوق توسعه ملی و همچنین سرمایه گذاری شرکت‌های اپراتوری هندی اقدامات مختلفی صورت گرفته است و از لحاظ تأمین مالی در این بخش مشکلی وجود ندارد.

راستاد ادامه داد: امسال روند خدمات دهی برای حمل و نقل دریایی در بنادر مختلف ادامه می‌دهیم و تجهیز و توسعه تمام این بنادر نشان دهنده اولویت قرار دادن حمل و نقل دریایی و کم اثر بودن تحریم‌ها است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در بندر امام خمینی(ره) قابلیت توسعه و پذیرش کالا‌های اساسی ایجاد شده است، گفت: وظیفه اصلی بندر امام خمینی(ره) پذیرش کالا‌های اساسی است به طوری که در فروردین امسال میزان پذیرش کالا‌های اساسی ۶۰ درصد افزایش یافته و ما حدود ۱.۵ تن تخلیه کالا‌های اساسی را در این بنادر بر عهده داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: صادرات، واردات، تزانزیت و حمل و نقل دریایی با استفاده از توان بنادر بزرگ کشور از مهم‌ترین اقداماتی است که سازمان بنادر و دریانوردی بر عهده خواهد داشت.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید