سود سهام عدالت کارکنان دستگاه های اجرایی و بازنشستگان چه زمانی پرداخت می شود؟

کدخبر: ۲۸۲۷۰۸
اقتصاد نیوز: پرداخت مرحله پایانی سود سهام عدالت عملکرد سال 1396 مربوط به مشمولان شامل کارکنان دستگاه های اجرایی و بازنشستگان از فردا (شنبه) شروع می شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ از سازمان خصوصی سازی، در این مرحله 11 میلیون نفر از مشمولان سود سهام عدالت خود را که ارزش آن بیش از یک هزار میلیارد تومان است، دریافت می کنند. 

این پرداخت ها از بین 35 بانک به مرور توسط 29 بانک و موسسه مالی به آخرین گروه مشمولان (شامل کارکنان و شاغلین دستگاه های اجرایی و خانواده های آنها، بازنشستگان صندوق های بازنشستگی، کشوری، لشگری و تامین اجتماعی) پرداخت می شود. 

براساس این گزارش، مشمولان دیگر گروه های سهام عدالت که شماره شبای بانکی خود را در سامانه سهام عدالت قبلا وارد کرده و به تائید بانک عامل مربوط رسیده باشد و تاکنون در چند مرحله قبل سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند نیز همزمان با مشمولان این دوره سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد.

پس از اجرای این مرحله در مجموع 41 میلیون نفر از جمعیت کشور به طور کامل دومین مرحله واریز سود سهام عدالت خود را دریافت کردند. 

به گزارش ایرنا، سال 1396 در نوبت نخست واریز سود مشمولان سهام عدالت 38 میلیون و 800 هزار نفر مبلغ مربوط به خود را به طور کامل دریافت کردند که سود اختصاص یافته به این دسته از مشمولان حدود سه هزار و 200 میلیارد تومان بود.

نوبت دوم واریز سود مشمولان سهام عدالت برای سال مالی 1396 از اول آذرماه سال 1397 آغاز شد و مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی 175 هزار تومان سود دریافت کردند.

امسال نیز پرداخت سود سهام عدالت عملکرد سال 96 مشمولان سهام عدالت مربوط به گروه های تحت عنوان سایر مشمولان شامل وراث جدید تعیین تکلیف شده، مددجویان تغییر وضعیت یافته، ایثارگران و خانواده های آنان ، دست‌اندرکاران امر واگذاری سهام عدالت، خبرنگاران، طلاب، بیماران خاص، کارکنان ستادهای نماز جمعه، خدام مساجد و اماکن متبرکه، امامزاده ها و حسینه ها، زندانیان آزاد شده، تاکسیرانان، قالیبافان، کارکنان موسسات خیریه و فعالان قرآنی اردیبهشت ماه پرداخت شد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید