تولید هزار دستگاه انواع واگن در کارخانه های داخلی

کدخبر: ۲۸۸۰۶۹
اقتصادنیوز- مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از انعقاد قرارداد ٢ هزار میلیارد تومانی برای تولید هزار دستگاه انواع واگن مسافری خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز «سعید رسولی» روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، گفت: همزمان با آغاز تحریم های ظالمانه برگزاری این نمایشگاه نشان دهنده عزم جدی خانواده راه آهن برای عبور از تحریم ها است.
وی با بیان اینکه سال ٩٨ برای حمل و نقل ریلی سال فرصت است، از امضای تفاهنامه ٢ هزار میلیارد تومانی برای تولید یک هزار دستگاه انواع واگن مسافری همچنین بازسازی واگن های مسافری خبر داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اعتبار این طرح ابلاغ شده است. چند بانک نیز برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده اند و به زودی شاهد تولید محصولات ریلی در کارخانجات داخلی خواهیم بود.
وی گفت: امروز برای پنجمین بار امکان استفاده از منابع بازار سرمایه تامین مالی پروژه های حمل و نقل ریلی فراهم و تفاهمنامه آن امضا می شود.
رسولی خبر داد: امروز دو قرارداد از قراردادهای ماده ١٢ به صورت نمادین از بین ٢٢ قراردادی که از این محل اجرایی شده است منعقد می شود. این قراردادها منابع مالی ٩٠٠ میلیارد تومانی ایجاد می کنند که می تواند برای جلب اعتماد بخش خصوصی فرصت مناسبی باشد.
مدیرعامل شرکت راه آهن اضافه کرد: در این نمایشگاه دو سیستم سیگنالینک در حمل و نقل ریلی توسط شرکت تولید کننده افتتاح خواهد شد.
هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی صنایع تجهیزات و خدمات وابسته همزمان با ششمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برگزار می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید