راهکار کنترل بازار مسکن

کدخبر: ۲۸۹۷۶۷
اقتصادنیوز: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تعادل بین عرضه و تقاضا باعث شده تا مسکن به سبد خانوارهای ضعیف و جوان جامعه فشار زیادی تحمیل کند. دولت با ساخت خانه‌های اجاری برای اقشار جوان و ضعیف جامعه به شرط تملیک در آینده می‌تواند این فشار را کاهش دهد.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ شهرام کوسه غراوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر افزایش بی رویه قیمت اجاره خانه ها و بازار نابسامان مسکن بر سبد خانواده ها بیان کرد: آنچه که در نابسامانی مسکن نقش دارد برهم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضا است. متاسفانه ما نتوانستیم عرضه و تقاضا را مدیریت کنیم و این امر باعث شده تا قیمت اجاره بها و مسکن افزایش یابد و به سبد خانوار فشار وارد شود.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر مدیریت بار روانی بازار مسکن در تابستان که پیک افزایش قیمت را دارد از اهمیت برخوردار است که باید به آن توجه شود.

نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به راهکارهای مدیریت بازار مسکن، بیان کرد: آنچه که خیلی مهم است افزایش عرضه مسکن به خصوص برای دهک‌های پایین جامعه و به ویژه قشر جوان است. دولت می‌تواند یک راهکاری را پیش بگیرد که خانه‌های اجاره‌ای را برای قشرهای ضعیف و جوان جامعه ساخته و به شرط تملیک در آینده در اختیار آنها قرار دهد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به رویکردهای متفاوت دولت‌ها برای مدیریت بازار مسکن، اظهار کرد: دولت سازندگی رویکرد ارائه زمین را در پیش گرفته بود و این دولت نیز قرار بود طرح مسکن اجتماعی را راه بیندازد که به نتیجه نرسید. از سوی دیگر گرانی‌ها نه تنها در بازار مسکن بلکه در بازار ارز، سکه، طلا و اتومبیل نیز دیده می‌شود و این امر باعث فشار بیشتر به سبد خانوارها شده است.

کوسه غراوی در پایان گفت: ما می‌توانیم با حمایت از بخش خصوصی این معضل را تا حدودی مدیریت کنیم. مجلس شورای اسلامی و کمیسیون عمران این آمادگی را دارند در کنار وزارت راه و شهرسازی تمام تلاش خود را به کار گیرند تا شاهد سامان بازار مسکن و کاهش فشار در سبد خانوارهای ضعیف و جوان جامعه باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید