احتمالا سیب زمینی ارزان می شود

کدخبر: ۲۹۰۳۵۲
اقتصادنیوز: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت استان قزوین از احتمال تغییر قیمت سیب زمینی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر کبیری معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت استان قزوین  اظهار کرد: با توجه به صادرات سیب‌زمینی شاهد افزایش قیمت آن بودیم که با محدودیت صادرات و دریافت سیب‌زمینی‌های سایر استان‌ها شاهد کاهش قیمت در هفته جاری خواهیم بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر میانگین  قیمت سیب‌زمینی  در بازار ۸۰۰۰ تومان است که پیش‌بینی می‌شود قیمت آن در هفته جاری به ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان برسد.

کبیری در خصوص شکر عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده سهمیه قابل‌توجهی شکر به میزان ۸۰۰۰ تُن به استان تخصیص پیدا کرد که در حال جذب آن هستیم؛ در استان ۸۰۰۰ تُن شکر برای اصناف، صنایع غذایی و نوشیدنی و ۲۰۰۰ تُن نیز برای مصارف خانگی اختصاص پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: شکر مصارف خانوار در کلیه مراکز و فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای توزیع‌شده است و علاوه بر آن نیز با اتحادیه خواروبار و بنکداران هماهنگی لازم برای توزیع شکر در بین اعضا صورت گرفته است تا برای عرضه در دسترس مردم قرار گیرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت استان قزوین بیان کرد: قیمت هر کیلوگرم شکر فله برای مصرف‌کننده ۳۴۰۰ تومان است و فروش با قیمت بیشتر از این رقم تخلف محسوب می‌شود.

مردم کمتر مرغ می‌خرند

وی خاطرنشان کرد: مرغ به‌اندازه کافی تولید شده است و کمبودی در این خصوص وجود ندارد؛ با کاهش قیمت مرغ به کمتر از ۱۱ هزار تومان خرید آن کاهش پیدا کرده است و مرغداری‌ها با کاهش فروش مواجه شده‌اند.

کاهش ۱۵ هزارتومانی قیمت گوشت قرمز

کبیری با اشاره به اینکه طی یک ماه اخیر قیمت گوشت قرمز ۱۵ هزار تومان کاهش پیدا کرده است، اضافه کرد: با افزایش بارندگی‌ها در سال جاری و افزایش علوفه، میزان دام نیز افزایش پیدا کرد و همین امر موجب کاهش قیمت گوشت قرمز شده است، علاوه بر آن نیز واردات گوشت با ارز نیمایی به‌اندازه کافی بوده است و مردم خرید‌های خود را مدیریت شده انجام داده و از خرید‌های اضافی خودداری کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید