مقصد جریمه‌های رانندگی کجاست؟

کدخبر: ۲۹۶۲۹۲
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس توضیحاتی در خصوص میزان تخصیص جریمه‌های رانندگی به دستگاه‌ها اعلام کرد.
به گزارش اقتصادنیوز، اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ، در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز(یکشنبه 6 مرداد) کمیسیون متبوعش، گفت: بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستورکار این کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: اعضای کمیسیون در جلسات گذشته تا ماده 12 طرح مذکور را اصلاح کرده بودند و بقیه موارد آن را نیز امروز با حضور نماینده شورای نگهبان اصلاح شد و اکنون باید طرح مذکور در جلسه علنی پارلمان بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در تشریح یکی از اصلاحات انجام شده در این جلسه، گفت: پیش از این 15 روز قبل از روز رای گیری فعالیت تبلیغات انتخاباتی مناسب دیده شده بود اما باتوجه به حذف شدن استانی بودن انتخابات این 15 روز به 8 روز پیش از رای گیری تغییر کرد.

سلیمی در تشریح دستورکار دیگر این جلسه خاطرنشان کرد: تعدادی از نمایندگان خواستار اعمال ماده 234 آئین نامه داخلی مجلس درباره اجرای ناقص ماده 23 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی بود. براساس قانون جریمه‌های راهنمایی و رانندگی که از مردم اخذ می‌شود باید به خزانه‌داری رفته و از آنجا توسط سازمان برنامه و بودجه برای راهداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و پلیس راهنمایی و رانندگی تخصیص دهد.

وی اضافه کرد: در حقیقت باید 60 درصد مبلغ اخذ شده تحت عنوان جریمه به راهداری‌ها و شهرداری‌ها، 15 درصد برای پلیس راهنمایی و رانندگی و 5 درصد نیز برای فرهنگسازی درباره فرهنگ راهنمایی و رانندگی تخصیص داده شود. طبق بررسی‌های انجام شده سهمی که در اختیار ارگان‌ها تاکنون قرار گرفته بسیار ناچیز است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تاکید کرد: با توجه به آمار تصادفات جاده ای و مرگ و میر افراد در جاده‌ها و راه‌های کشور این اعتبارات در بودجه سنواتی راهداری‌ها و پلیس دیده شده اما متاسفانه تاکنون کمتر از 10 الی 15 درصد تخصیص یافته است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کمیسیون مقرر شد هفته آینده طبق ماده 118 برنامه ششم توسعه گزارشات از سازمان برنامه و بودجه درباره تخصیص اعتبارات در این زمینه گرفته شود، تصریح کرد: راهداری و پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری نیز گزارشات خود را در اختیار کمیسیون قرار دهند تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید