گزارش نهایی «اقتصادنیوز» از بازار طلا و ارز پایتخت؛ تغییر مسیر آرام بازار

کدخبر: ۳۰۷۹۱۷
اقتصادنیوز؛ امروز سه‌شنبه 23 مهر ۱۳۹۸ بازار طلا و ارز تهران پس از چند روز نزول متوالی به آرامی تغییر مسیر داد و وارد مدار صعودی کم‌شیب شد. امروز دلار آزاد نتوانست در محدوده 11300 تومانی تثبیت شود و به محدوده 11400 تومانی بازگشت. سکه نیز زیر مرز 4 میلیون تومانی باقی ماند اما با افزایش 5 هزار تومانی به رقم 3 میلیون و 970 هزار تومان رسید. همچنین مثقال طلای آبشده در محدوده یک میلیون و 750 هزار تومانی به کار خود پایان داد.
گزارش نهایی «اقتصادنیوز» از بازار طلا و ارز پایتخت؛ تغییر مسیر آرام بازار

به‌‌ گزارش اقتصادنیوز؛ امروز سه‌شنبه 23 مهرماه سکه تمام بهار آزادی پس از پنج کاهش متوالی تغییر مسیر داد و دلار نیز پس از دو افت پیاپی، رشد قیمت را تجربه کرد. روز سه شنبه، شاخص ارزی 20 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به بهای 11 هزار و 410 تومان رسید. آن سوتر در بازار موازی، فلز گران بهای داخلی با رشد 5 هزار تومانی روی عدد 3 میلیون و 970 هزار تومان قرار گرفت.

تغییر مسیر دلار و سکه در شرایطی صورت گرفت که شکست برخی از سطوح حمایتی موجب شده بود که انتظارات کاهشی کمی در بازار فعال تر شوند. با این حال، روند افزایشی هر دو دارایی از همان ابتدای روز چهارم هفته آغاز شد؛ آنچه جلب توجه می کرد این بود که رشد قیمت دلار و سکه بسیار آرام صورت گرفت و در تمام طول روز خریداران فعالیت هیجانی را صورت ندادند. این موضوع باعث می شد که گروه از معامله گران این فرضیه را مطرح کنند که افزایش روز سه شنبه تنها یک اصلاح قیمتی پس از کاهش های پیاپی بوده است و به احتمال زیاد به معنای آن نیست که افزایش قابل توجهی را به همراه داشته باشد. البته سیگنال دیگری که از نوسان روز سه شنبه می توان برداشت کرد این بود که بازار از آن سو هم چنان تمایل چندان زیادی بر ای حرکت به سوی مرز حمایتی 11 هزار تومانی ندارد. در واقع از نظر این گروه، نوسانات روز سه شنبه نشان داد که خبر جدیدی در بازار ارز نیست و قیمت در دامنه 11 هزار و 350 تا 11 هزار و 550 تومان به حرکت خود ادامه داد.

در این میان، کاهشی های بازار باور دارند، دلار در ماه های اخیر توان خاصی را برای افزایش قیمت از خود نشان نداده است و بازارساز سعی کرده است با خسته کردن نوسان گیران، زمینه کاهش درونی بازار را فراهم کند؛ یعنی معامله گران خود با افزایش فروش ها زمینه ساز افت قیمت شوند تا اینکه بازارساز ارز زیادی را برای پایین آوردن قیمت هزینه کند. در مقابل افزایشی های بازار باور دارند، در ماه های اخیر خروج سرمایه از بازار ارز به سوی بازارهایی چون سهام موجب شده بود که نوسان دلار کاهش یابد. این عده باور دارند با تغییر جهت بازار سهام، قیمت ها در بازار ارز افزایش پیدا خواهند کرد. امروز معاملات تالار شیشه‌ای با ریزش شدید بیش از ۱۰۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۳۰۸ هزار و ۹۷۸ واحد به پایان رسید. از نظر معامله گران افزایشی بازار ارز، علت رشد قیمت دلار نیز همین تضعیف شاخص کل بورس بود که انتظارات بازیگران ارزی را تحت تاثیر قرار می دهد.

آخرین قیمت دلار و ارزهای رایج

امروز 98/07/23 دلار در بازار آزاد به محدوده 11400 تومانی بازگشت و عصر امروز شاخص ارزی نهایتاً بین 11390 تا 11420 تومان خرید و فروش شد.

همچنین بهای یورو 12600 تومان، پوند انگلیس به 14500 تومان، فرانک سوئیس 11450 تومان، یوان چین 1635 تومان و لیر ترکیه 1960 تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت حواله درهم امارات در صرافی‌های دوبی از 3112 تومان روز دوشنبه به 3128 تومان در عصر روز سه‌شنبه افزایش یافت. همچنین هر اسکناس 1000 دیناری عراق امروز حدود 9650 تا 9700 تومان قیمت خورد.

امروز سه‌شنبه صرافی ملی نرخ رسمی خرید و فروش دلار و یورو را ببدون تغییر و به شرح زیر اعلام کرد:

 قیمت خرید دلار آمریکا: 11,250 تومان         قیمت فروش  دلار آمریکا: 11,350 تومان 

 قیمت خرید یورو: 12.450 تومان                    قیمت فروش  یورو: 12,550 تومان 

 

آخرین قیمت طلا و سکه

با اینکه دلار امروز رشد کرد؛ ولی می توان گفت که افزایش قیمت سکه از اهمیت بیشتری برخوردار بود، چرا که 5 افت متوالی در این بازار و شکست سنگین مرز 4 میلیونی، انتظار نزول این فلز گران بها تا مرز 3 میلیون و 800 هزار تومانی را بالا برده بود. از این جهت افزایش روز سه شنبه و ثبت 5 هزار تومان رشد و رسیدن به قیمت 3 میلیون و 970 هزار تومان اهمیت داشت. از نظر فعالان این بازار در صورتی که طلای جهانی به بالای مرز هزار و500 دلاری بازگردد، سکه تمام بهار آزادی نیز می تواند یک بار دیگر وارد کانال 4 میلیونی شود. در صورتی که فلز گران بهای داخلی زیر مرز 4 میلیونی باقی بماند، احتمال رفتن به سوی سطح حمایتی 3 میلیون و 800 هزار تومانی تقویت می شود. امروز قیمت طلای جهانی تا ساعت 4 بعدظهر افزایشی آرام داشت؛ و سپس سیر نزولی را تا زیر سطح 1480 دلاری در پیش گرفت. با این حال، بیشتر فعالان رشد بهای دلار را عامل افزایش سکه می دانستند.

هم چنین آخرین خبرها از بازار سکه و طلا  حاکی از آن بود که فروش آنلاین طلا حتما نیاز به مجوز دارد. به گزارش ایبنا، سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی گفت: فروش آنلاین طلا توسط کسب و کارها نیازمند مجوز فروش آنلاین طلا از اتحادیه طلای استان و سپس مجوز فروش آنلاین از اتحادیه کسب و کارهای مجازی دارد. وی تاکید کرد: پنج کسب و کاری که هم اکنون مجوز فروش آنلاین طلا از اتحادیه کسب و کارهای مجازی را دارند در عین حال از اتحادیه‌های طلا استان خود مجوز دریافت کرده‌اند و به صورت فیزیکی نیز  فعالیت دارند؛ در حقیقت ما صرفا به کسب و کارهایی مجوز فروش آنلاین طلا می‌دهیم که مجوز فعالیت آفلاین را داشته باشند

عصر امروز سکه طرح جدید 3 میلیون و 970 هزار تومان و سکه طرح قدیم  3 میلیون و 960 هزار تومان قیمت خورد. قیمت نیم‌سکه 2 میلیون و 20 هزار تومان و ربع‌سکه یک میلیون و 230 هزار تومان بوده است. سکه گرمی هم با قیمت 810 هزار تومان به فروش رسید.

از سوی دیگر بهای اونس طلا در بازار جهانی حدود 1479 دلار بود و در بازار داخلی هر مثقال طلای آبشده با قیمت یک میلیون و 754 هزار تومان به کار خود پایان داد که این رقم معادل هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود 405 هزار تومان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید