شاسی‌ بلندهای پر فروش و پرطرفدار در بازار ایران را بشناسید

کدخبر: ۳۰۸۲۲۸
اقتصادنیوز؛ کمتر کسانی را پیدا می‌کنید که ماشین‌های شاسی بلند سوار شده باشند اما لذت سواری آن را انکار کنند. شاسی بلندها امروز یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرو در جهان به شمار می‌روند. تجربه رانندگان این مدل ماشین‌ها و البته سرنشینانشان از برخی مزیت‌های شاسی‌بلندها نسبت به سایر خودروها حکایت دارد. در ادامه این گزارش به معرفی تعدادی از شاسی‌بلندهای محبوب و قیمت‌های روز آن‌ها در بازار کشور پرداخته‌ایم.
شاسی‌ بلندهای پر فروش و پرطرفدار در بازار ایران را بشناسید

به گزارش اقتصادنیوز، یکی از شاخص‌ترین دلایل برای محبوبیت ماشین شاسی بلند، تجربه رانندگی و لذت قرار گرفتن در ارتفاع بیشتر برای سرنشینان است. ابعاد بزرگ این مدل خودروها در کنار استایل خاصی که به شما در حین رانندگی می‌دهد، از جمله دلایل دیگری است که می‌توان پرطرفدار شدن روز افزودن خودروهای شاسی بلند را به آنها نسبت داد.
شاسی بلندها در ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارند. اما نوسانات و افزایش قیمت خودرو در یکسال اخیر باعث شد قدرت خرید برای بخش بزرگی از شاسی‌بلند سوارها با کاهش مواجه شود. نتیجه اینکه، سبد انتخاب برای خرید یک ماشین شاسی‌بلند در ایران کوچکتر شده است.

در این گزارش به ارزیابی برخی از خودروهای شاسیبلند به نسبت ارزان و محبوب در بازار ایران پرداخته شده است.


«محصول مشترک» محبوب
رنو داستر یا داچیا داستراولین، محصول مشترک میان رومانی‌ها و فرانسوی‌هاست. این شاسی بلند نخسین بار در سال ۲۰۱۰ طی همکاری مشترک دو خودروساز بزرگ رنو و داچیا معرفی و تولید شد. رنو داستر چند سالی است وارد بازار ایران شده و در تیپ‌های PE و SE به‌صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به فروش می‌رسد. قیمت این خودرو در مدل دو دیفرانسیل ۲۰۱۷ در محدوده ۲۹۱ تا ۳۰۵ میلیون تومان است.


کراساوور پرفروش
کراساوور سانگ‌یانگ تیوولی، شاید به جرات جزو زیباترین محصولات و کمپانی «سانگیانگ» باشد. این ماشین به تعبیر برخی ماشین شاسی‌بلند محسوب می‌شود و در واقع یک کراساوور است. سانگ‌یانگ در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. در سال ۲۰۱۵ این خودرو شاسی‌بلند کره‌ایی وارد بازار جهانی از جمله بازار کره‌ایی پسند ایران شد. در همان ابتدای ورودش توانست نظر مشتریان ایرانی را جذب کند و جزو پرفروشترین خودروهای شاسی بلند این شرکت شود. سانگ یانگ تیوولی محصول خاصی است که افراد با سلیقه‌های خاص را به خود جلب می‌کند. طراحی نمای جلو و عقب شما را یاد محصولات مینی‌ماینر می‌اندازد. قیمت سانگ یانگ تیوولی در بازار کشورمان در تیپ فول آرمور حدود ۳۳۵ تا ۳۵۵ میلیون تومان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید