پیش بینی کاهش 50 درصدی رشد اقتصادی آمریکا

کدخبر: ۳۱۰۰۱۹
اقتصاد نیوز: نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد رشد اقتصادی آمریکا در سال اینده به زیر دو درصد خواهد رسید.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، با تداوم ریسک های موجود بر سر راه بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، چشم انداز رشد سال آینده این کشور نیز تحت تاثیر قرار گرفته است تا جایی که جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته توسط انجمن ملی کسب و کارهای اقتصادی آمریکا نشان می دهد که بیشتر کارشناسان امیدی به تکرار ثبت رشدهای قدرتمند سال ۲۰۱۶ را ندارند.

این نظرسنجی که از ۱۰۱ اقتصاددان عضو انجمن و در بازه زمانی سپتامبر تا اکتبر امسال تهیه شده است نشان می دهد که چشم انداز اقتصادی آمریکا تا پایان امسال تحت تاثیر عملکرد نه چندان خوب سه ماهه سوم قرار گرفته است به گونه ای که ۶۹ درصد پاسخ دهدگانف رشد بین ۱.۱ درصد تا ۲ درصد را برای سال اینده پیش‌بینی کرده اند. تنها ۲۰ درصد پاسخ دهندگان کماکان معتقد به ثبت رشد بالای دو درصد در سال بعد بوده اند که این رقم در مقایسه با ۴۸ درصد نظرسنجی ماه ژوئیه کاهش چشم گیری داشته است.

کنستانس هونتر، رئیس این انجمن گفت: نتایج نظرسنجی ماه اکتبر نشان می دهد که اقتصاد آمریکا با کاهش رشد اقتصادی مواجه خواهد شد و انتظار پاسخ دهندگان از عملکرد اقتصاد در دوازده ماه آینده خیلی دلگرم کننده نیست. با گذشت یک سال از تشدید جنگ تجاری و افزایش تعرفه ها بر روی محصولات وارداتی چینی، تعرفه های بالا خود به مشکلی برای تاجران به ویژه در حوزه تولید محصولات انجامیده است. دو سوم پاسخ دهندگان به این نظرسنجی معتقد بوده اند که تعرفه ها پیامدهای منفی بر روی کسب و کار آن ها داشته است.

در نظرسنجی قبلی این انجمن، رشد اقتصادی آمریکا برای سال جاری ۲.۳ درصد و برای سال بعد ۱.۸ درصد پیش بینی شده بود.

وزارت بازرگانی آمریکا رشد اقتصادی امسال این کشور را ۲.۲ درصد پیش بینی کرده است که در صورت تحقق، ۰.۷ درصد کمتر از رشد این کشور در سال ۲۰۱۸ و تقریبا مشابه رشد سال ۲۰۱۵ خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده حساب ویژه ای بر روی مسائل اقتصادی باز کرده است عملکرد اقتصادی این کشور در دوران ریاست جمهوری خود را برترین عملکرد اقتصادی در طول تاریخ خوانده است.

اقتصاد آمریکا یازدهمین سال متوالی رشد مثبت را جشن می گیرد که در طول تاریخ بی‌سابقه است اما نگرانی ها از وقوع رکود اقتصادی در این کشور بسیار جدی است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید