اظهارات جدید زنگنه درباره «سهمیه‌بندی بنزین»

کدخبر: ۳۱۱۷۲۸
اقتصادنیوز؛ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت توضیحاتی را درباره مخزن جدید نفتی کشف شده و بحث‌های مطرح شده درباره سهمیه‌بندی بنزین ارائه کرد.
اظهارات جدید زنگنه درباره «سهمیه‌بندی بنزین»

ه گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ بیژن زنگنه امروز (سه‌شنبه، ۲۱ آبان‌ماه) پس از حضور در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران ضمن توضیح مباحث مطرح شده در این نشست، توضیحاتی را درباره مخزن جدید نفتی کشف شده و بحث‌های مطرح شده درباره سهمیه‌بندی بنزین ارائه کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا سهمیه‌بندی بنزین امسال اتفاق می‌افتد یا خیر، گفت: هر زمان دولت چنین دستوری و ابلاغی به وزارت نفت بدهد سهمیه‌بندی بنزین را اجرا می‌کنیم، البته بهتر است در این باره شایعه‌پراکنی نشود زیرا مطالب منتشر شده در رسانه‌های مختلف نتیجه‌ای جز نگران کردن مردم ندارد. وزارت نفت هر وقت دستوری درباره سهمیه‌بندی بنزین دریافت کند آن را به اطلاع مردم می‌رساند.

وزیر نفت به کشف مخزنی جدید با نام «نام‌آوران» در خوزستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این کشف جدید استقبال کردند و آن را به ملت ایران تبریک گفتند.

زنگنه با بیان اینکه مخزن نفتی «نام‌آوران» مشترک نیست، گفت: میدان‌های دیگری نیز زیر مخزن نام‌آوران، مانند میدان‌های منصوری، سوسنگرد، آب‌تیمور، سپهر، جفیر و دارخوین کشف شده‌اند، بنابراین طرح‌هایی هم برای توسعه‌ای این میدان‌ها مدنظر داریم.

وی ادامه داد: برای نمونه میدان نفتی آب‌تیمور جزو طرح‌هایی بود که قرارداد آن تا مرز امضا شدن پیش رفت، اما به دلیل تحریم‌ها متوقف شد بنابراین تلاش می‌کنیم که دوباره در جریان توسعه قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید