روش جدید چین برای مقابله با کرونا؛ آیا«کرونا کوین» متولد می‌شود؟

کدخبر: ۳۲۵۷۶۳
اقتصادنیوز: براساس گزارش‌ها، چین به منظور متوقف کردن شیوع ویروس کرونا، شروع به قرنطینه کردن پول‌های استفاده شده، کرده است؛ مشکلی که در مورد بیت‌کوین وجود ندارد.
روش جدید چین برای مقابله با کرونا؛ آیا«کرونا کوین» متولد می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا از کوین تلگراف، این در حالی است که جامعه رمزارز با سوژه قرار دادن این خبر، شروع به ابراز این عقیده کرده‌اند که استفاده از بیت‌کوین برای پرداخت‌ها می تواند راه حل این مشکل باشد.

استان هوبئی که شهر ووهان (خاستگاه کرونا) در آن واقع شده است، پس از تغییر روش تشخیص موارد ابتلا در ۱۳ فوریه، در عرض ۲۴ ساعت آمار چشمگیر افزایش حدود ۱۵ هزار مورد جدید و ۲۴۲ مرگ و میر را به ثبت رساند.

«دووی وان» یکی از بنانگذراران شرکت  Primitive Crypto در توییتر مدعی شد که دولت پکن آمار را کمتر از رقم واقعی گزارش و منتشر می‌کند.

گزارش اخیر شبکه بی‌بی‌سی از ۲ هزار و ۹ مورد جدید و ۱۴۲ فوتی دیگر خبر داده است. براساس آمار و ارقام ارائه شده از سوی مقامات، مجموع افراد مبتلا در کشور چین بالای ۶۸ هزار نفر بوده و تلفات نیز یک هزار و ۶۶۵ نفر گزارش شده است.

تاثیرات بر بازار رمزارز

براساس گزارش‌ها، تاسیسات استخراج رمزارز در چین به دلیل تاثیرگذاری کم یا عدم تاثیرگذاری بر «نرخ هش» در شبکه بیت‌کوین، در حال تعطیل شدن هستند. شبکه بیت‌کوین به نظر قدرتمندتر از همیشه فعالیت می‌کند و نرخ هش آن نیز در حال افزایش است.

هش ریت (HashRate) یا هش پاور (Hash Power) معیاری برای اندازه‌گیری عملکرد یک دستگاه ماینر است. به عبارت دیگر هش‌ریت، میزان سرعتی که یک ماینر موفق به حل هش‌ می‌شود تا پاداش دریافت کند را نشان می‌دهد. در روند استخراج بیت کوین، بلاک‌های حاوی تراکنش‌های تاییدشده، پیش از اضافه شدن به بلاک چین می‌بایست هش شوند. به روند هش شدن بلاک‌ها نیز هشینگ (Hashing) می‌گویند.

تولد «کروناکوین»

در حالی که جامعه رمزارزی در توییتر در حال گمانه‌زنی در این خصوص هستند که بیت‌کوین می تواند پاسخی مناسب برای مقابله با شیوع کرونا باشد، یک پول مجازی جدید با نام کرونا کوین (CoronaCoin) به بازار عرضه شده است.کرونا کوین(NCOV) با پشتوانه ویروس کرونا عرضه شده که اهداف خاصی را از جمله آگاه‌سازی در خصوص کرونا دنبال می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید