جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های مختلف اقتصادی

کدخبر: ۳۳۱۶۶۰
اقتصادنیوز: جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ۵۴.۵ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی صرف سرمایه در گردش شده است.
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های مختلف اقتصادی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار طی ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۸ مجموعا ۸۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت-معدن، مسکن-ساختمان، بازرگانی و خدمات تخصیص یافته که صرف ایجاد، تامین سرمایه در گردش، تعمیر، توسعه، خرید کالای شخصی و خرید مسکن شده است. این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۱ درصد افزایش داشته است.

البته بیشترین سهم از این تسهیلات، یعنی ۵۴.۵ درصد آن، صرف تامین سرمایه در گردش بخش‌های مختلف اقتصادی شده است. مصارف خرید کالای شخصی و ایجاد نیز هر کدام حدود ۱۲ درصد از این تسهیلات را دریافت کردند که حدودا معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است و بیشترین مصرف تسهیلات بانکی بعد از سرمایه در گردش، مربوط به این دو بخش بوده است.

خرید مسکن هم با سهم سه درصدی کمترین مصرف را داشته و ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرف این کار شده است.

سهم صنعت چقدر است؟

همچنین آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۳۱ درصد از کل این مبلغ یعنی حدود ۲۵۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن اختصاص یافته که نسبت به مبلغ تخصیص یافته از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به این بخش در مدت مشابه سال گذشته ۴۳.۷ درصد افزایش یافته است.

از طرف دیگر بیش از ۷۱ درصد از تسهیلات تخصیص یافته به بخش صنعت، یعنی نزدیک به ۱۸۲ هزار میلیارد تومان از آن صرف تامین سرمایه درگردش واحدها شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید