شاخص بورس به مدار صعودی بازگشت

کدخبر: ۳۳۱۷۳۳
اقتصادنیوز: شاخص کل در بازار بورس امروز (سه شنبه) ۱۳ هزار و ۵۹۹ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۵۸۳ هزار و ۵۹۹ واحد رسید.
شاخص بورس به مدار صعودی بازگشت

به گزارش اقتصادنیوز یه نقل از ایرنا، براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۴۷۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۹۰۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۲۹۷ واحد رشد به ۲۰۹ هزار و ۳۱۸  واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۸۵۸ واحد افزایش به ۱۳۹ هزار و ۲۶۰ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۶ هزار و ۲۲۳ واحد افزایش به رقم ۷۵۷ هزار و ۲۷۳ واحد رسید، شاخص بازار اول ۹ هزار و ۶۱۴ واحد و شاخص بازار دوم ۳۰ هزار و ۵۸۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۴۰۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۲۱۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و چهار واحد، ملی صنایع می ایران (فملی) با ۸۵۲ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۶۰۳ واحد، مخابرات ایران ۰اخابر) با ۶۰۲ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۴۸۸ واحد .بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۱۳۴ واحد، بورس کالای ایران (کالا) با ۸۲ واحد، پتروشیمی خارک (خارک) با ۷۷ واحد، مدیریت صنعتی شوینده بهشهر (شوینده) با ۶۵ واحد، پارس مینو (غپینو) با ۶۰ واحد، بورس اوراق بهادر تهران (بورس) با ۴۸ واحد و پتروشیمی جم (جم) با ۴۲ واحداز جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری خوارزمی و توسعه معادن و فلزات در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۴۵ میلیون و ۴۱۰ هزار برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۶۷۸  میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۶۹ واحد افزایش داشت و بر روی کانال هفت هزار و ۵۵۲  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار چهار میلیارد و ۹۴۸ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۵۶ هزار و ۷۳۵  میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد سهامی ذوب آهن (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) بر شاخص این بازار داشتند.

نماد صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، پاکدیس (غدیس)، پالایش نفت شیراز (شراز)، نفت ایرانول (شرانل) و ویتانا (غویتا) و پتروشیمی مارون (مارون) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید