پیش‌بینی پیامدهای کرونا بر اقتصاد اروپا

کدخبر: ۳۳۲۵۷۴
اقتصادنیوز: بانک آف امریکا پیش بینی کرد رشد اقتصادی کشورهای اروپایی به منفی هشت درصد برسد.
پیش‌بینی پیامدهای کرونا بر اقتصاد اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بیزینس اینسایدر، بانک آف امریکا در گزارشی به بررسی پیامدهای ناشی از شیوع کرونا بر روی اقتصاد کشورهای اروپایی پرداخت. این بانک که پیشتر متوسط رشد یک درصدی را برای ۱۹ کشور عضو منطقه یورو پیش بینی کرده بود، اکنون پیش بینی خود را به منفی ۷.۶ درصد تقلیل داده است. با وجود کاهش سرعت رشد مبتلایان جدید به کووید-۱۹ در اروپا، این قاره کماکان بحران زدهترین کانون کرونایی در جهان است به گونه ای که چهار کشور از پنج کشور ( ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و انگلیس) با بیشترین آمار قربانیان کووید-۱۹ در اروپا قرار دارند.

هر چند تاکنون کشورهای اروپایی بسته های حمایتی زیادی اجرایی شده و بانک مرکزی اروپا نیز از برنامه ریزی برای خرید اوراق قرضه شرکت ها خبر داده است اما بانک آف امریکا با ناکافی دانستن این اقدامات، خواهان اجرایی شدن بسته های مالی بیشتری شده است.

به گفته این بانک، فضای نامطمین کنونی تا مدتی نامشخص ادامه خواهد داشت چرا که هنوز مشخص نیست قرنطینه تا چه زمانی در کشورهای اروپایی ادامه خواهد داشت و تداوم این روند باعث آسیب جدی به کسب و کارهای کوچک و متوسط خواهد شد. در شرایطی که مشخص نیست بازگشت به کار در چه زمانی عادی خواهد شد، رشد اقتصادی کشورهای اروپایی به ویژه در اقتصادهای بزرگ تر با کاهش محسوس مواجه خواهد شد، به ویژه در ایتالیا که اکنون میزان تولیدات صنعتی به کمترین سطح خود در طول ۱۱ سال اخیر رسیده است.

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند.

پیشتر این بانک در گزارش دیگری پیش بینی کرده بود رشد اقتصادی آمریکا نیز در نتیجه شیوع کرونا به منفی ۱۱ درصد برسد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید