تاثیر پاندمی کرونا بر املاک و فروشگاه‌های شهر نیویورک/اعلام متوسط اجاره بهای مسکن در سه ماهه اخیر/قیمت مسکن در برادوی چه تغییراتی کرده است؟

کدخبر: ۳۴۰۷۳۸
اقتصادنیوز: پاندمی کرونا اقتصاد بسیاری از مناطق دنیا را چالش مواجه کرده است.
تاثیر پاندمی کرونا بر املاک و فروشگاه‌های شهر نیویورک/اعلام متوسط اجاره بهای مسکن در سه ماهه اخیر/قیمت مسکن در برادوی چه تغییراتی کرده است؟

به گزارش اقتصادنیوز، سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی به پیامدهای کرونا بر اقتصاد شهروندان نیویورک پرداخته است. پایگاه خبری این رسانه در این باره نوشت:  براساس گزارش جدید گروه گروه سی‌بی‌آرئی (شرکت املاک و مستغلات آمریکایی)، همه گیری ویروس کرونا بازار املاک شهر نیویورک را بر هم زده است. قیمت اجاره بها کاهش یافته است و پیش بینی می شود که تا مدت ها تغییری ایجاد نشود.

متوسط اجاره بهای فروشگاه های خرده فروشی در شهر نیویورک، در سه ماهه ی اول سال 2020، یعنی از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه مارس رو به کاهش بود. در این گزارش آمده است که میانگین اجاره بهای محله های شهر نیویورک نسبت به سال گذشته، 9% درصد کاهش یافته و به رقم 714 دلار در هر فوت مربع رسیده است. این دهمین سه ماهه متوالی در کاهش قیمت مسکن بود.

نکته قابل توجه اینکه بهای فروشگاه های خرده فروشی در میدان تایمز از سال 2011 تاکنون چنین کاهشی را تجربه نکرده است. متوسط اجاره در این منطقه نسبت به سال گذشته 15.7 درصد کاهش یافته است و به 1647 دلار در هر فوت مربع رسیده است. از سال 2011 تاکنون این اولین بار است که میانگین بها به کمتر از 1800 دلار در هر فوت مربع رسیده است. بیشترین کاهش در محله برادوی و با کاهش 30 درصدی قیمت نسب به سال قبل اتفاق افتاده است و از رقم 600 دلار در هر فوت مربع به 420 دلار رسیده است. گروه سی‌بی‌آرای در این باره تصریح کرد: برخی در حال کاهش قیمت املاک گرانقیمت خود هستند تا بتوانند خریداران را با معامله ای ارزان تر ترغیب کنند.

گروه سی‌بی‌آرای درباره  آینده  املاک نیویورک نیز نوشت: «باید دید بعد از پایان بحران کرونا، زندگی عادی با چه سرعتی به شهر نیویورک بازمیگردد و چقدر زمان لازم است تا بخش خرده فروشی منهتن از این افت شدید اقتصادی بهبود یابد.

فرماندار اندرو کوومو در ماه مارس به مشاغل غیرضروری دستور داد تا نیروی کار خود را به صورت صد درصدی در خانه نگه دارند. از اواخر ماه مارس به افراد دستور داده شد که در خانه بمانند، فاصله گیری اجتماعی را رعایت کنند و فعالیت های خارج از منزل را تا حد امکان کاهش دهند. فروشگاه های خرده فروشی مانند نایکی و اپل از اوایل مارس در سرتاسر آمریکا درهای خود را بستند و تلاش کردند تا از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کنند. این فعالیت ها در گزارش سه ماهه اول گروه سی‌بی‌آرای ثبت شد، اما اوضاع در سه ماهه دوم سال نیز بهبود نیافته است. این گروه پیش بینی میکند که اقتصاد امریکا در سه ماهه سوم سال 2020 اولین شواهد بهبود را تجربه کند.

مترجم: گیسو جعفری

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید