مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

۹۰ درصد متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز نکردند/ بدحساب‌ها حذف می‌شوند

کدخبر: ۳۶۱۷۶۶
با بیان اینکه ۲ هزار نفر از ۲۰ هزار متقاضی تایید شده مسکن ملی آورده اولیه را واریز کرده‌اند، گفت:‌ مردم از افتتاح حساب تا ۱۵ روز فرصت واریز وجه ۴۰ میلیون تومانی را دارند وگرنه حذف می‌شوند.
۹۰ درصد متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز نکردند/ بدحساب‌ها حذف می‌شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا‌؛ خلیل محبت‌خواه درباره آخرین وضعیت پروژه ساخت مسکن در منطقه تهرانسهر اظهار داشت: مدل ساخت این پروژه مشارکتی است اما خارج از طرح مسکن ملی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در تهرانسر 2 هزار مسکن ملی ساخته می‌شود، گفت: ساخت 900 واحد در چهار بلوک در این منطقه آغاز شده‌ است. همچنین برای ساخت هزار و 100 واحد دیگر اقدامات اجرایی فراخوان‌ها در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره مدت زمان تحویل این واحدها ادامه داد: شهریور ماه سال گذشته ساخت این واحدها آغاز شد. در قرارداد منعقد شده مدت زمان تحویل واحدها 36 ماهه است و تاکنون 12 ماه از این قرارداد طی شده است.

محبت‌خواه درباره نحوه عرضه واحد‌های تهرانسر گفت: هنوز ساز و کار تعریف شده برای نحوه عرضه آن به تصویب نهایی نرسیده است اما دو گزینه در نظر گرفته شده اول اینکه عرضه از طریق ثبت نام باشد و دوم اینکه نحوه عرضه در قالب فراخوان انجام شود.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت واریز آورده متقاضیان مسکن ملی استان تهران اظهار داشت: براساس پالایشی که انجام شده 20 هزار نفر احراز شرایط شده‌اند و برای افتتاح حساب تایید شده‌اند اما تا کنون دو هزار نفر از این عدد نسبت به واریز وجه خود اقدام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: البته با اقداماتی که اخیرا در راستای تسهیل ثبت‌نام و واریز وجه و ارایه مدارک انجام شده، استقبال افراد برای واریز وجوه افزایش یافته و روند رو به رشد است.

محبت‌خواه با بیان اینکه 18 هزار نفر دیگر باید هر چه سریع‌تر نسبت به واریز وجه اقدام کنند، افزود: زمین‌ها آماده شده‌اند و ساخت این واحدها در برخی از مناطق هم آغاز و کلنگ‌زنی‌ها انجام شده، بنابراین مردم هم باید نسبت به واریز آورده اولیه که 40 میلیون تومان است،‌ اقدام کنند و از افتتاح حساب تا 15 روز فرصت واریز وجه را دارند وگرنه حذف می‌شوند.

وی همچنین درباره اعتراض متقاضیان وام ودیعه نسبت به متفاوت بودن شرایط در هر بانک گفت: دستورالعملی که نهایی و مصوب شده به طور یکسان برای همه متقاضیان به اجرا می‌رسد.     

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید