آخرین اخبار از نتایج انتخابات اسرائیل؛ دو نامزد اصلی اعلام پیروزی کردند/ شکست جناح چپ

کدخبر: ۲۷۶۹۲۷
اقتصادنیوز: نتایج اولیه انتخابات در اسرائیل نشان نمی دهد این انتخابات منجر به پیروزی کدام یک از نامزدها (بنیامین نتانیاهو یا گانتز) شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، شمارش آرای انتخابات اسرائیل همچنان ادامه دارد ولی  نتایج اولیه نشان نمی دهد که نتانیاهو یا گانتز، به عنوان دو رقیب اصلی حائز اکثریت آراء شده باشند.

آنطور که از نتایج اولیه آرا مشخص است،  این دو نامزد پا به پای هم پیش می‌روند و هیچ کدام فعلا نمی‌توانند ادعای پیروزی کنند تا اینکه آرای بیشتری شمرده شود.

آنچه برخی خبرگزاری های اروپایی بر آن تاکید کرده اند این است که امسال شاهد کمترین حضور اعراب در انتخابات بودیم که می‌تواند هشداری جدی به یهودیان باشد و باعث بروز تنش های جدید بین اعضای جامعه رژیم صهیونیستی شود.

طبق برآوردهای اولیه از انتخابات، 6.3 میلیون واجد شرایط رای دهی بودند که می توانستند به پای 10 هزار صندوق رای بروند.

 

شکست انتخاباتی نژادپرست‌ترین اسرائیلی

اخباری که از نتایج اولیه انتخابات برمی آید حاکی از آن است که نژادپرست‌ترین اسرائیلی نتوانست وارد کنست شود.  مردم کمی به «موشه فیگلین» رهبر حزب راستگرای Zehut رای دادند و به همین دلیل نتوانست وارد پارلمان شود.

هرچند سعی می‌کند با زدن عینک از نوع استیو جابزی چهره معقولی به خود بگیرد، اما او همیشه مانند یک جنگجوی افراطی که از معتقدین به انجام جنگ مذهبی و به قول خودش نابودی همه کافران است، به نظر می رسد.

مدعیان پیروزی صف بستند

با وجودی که هنوز نتایج اولیه آرا به صورت رسمی مشخص نشده است، ولی گانتز رقیب نتانیاهو که مدعی بود او از جانب ایران حمایت می شود، ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کرده است، ادعایی که هنوز رسما مورد تایید واقع نشده است.

با وجود ابهامات در نتایج انتخابات ولی برخی منابع صهیونسیتی اعلام کردند نتایج اولیه انتخابات اسرائیل حکایت از جلو بودن گانتز در برابر رقیب خود نتانیاهو دارد.

این در حالی است که نتانیاهو هم ادعای پیروزی کامل بر رقیب کرد و اعلام کرد همین امشب کابینه را خواهد چید!

به گزارش خبرنگار ما، جدیدترین نتیجه انتخابات اسرائیل به این شکل است که گانتز و نتانیاهو شانه به شانه هم جلو می‌روند. همه چیز به نفع راستگرایان است که احتمالا اگر گانتز اکثریت را به دست نیاورد، با نتانیاهو ائتلاف کرده و دولت را تشکیل خواهند داد.شکست حزب کارگر و برخی افراطیون مانند موشه فیگلین در این انتخابات، قابل توجه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید