دعوای کاخ‌سفید و کنگره بر سر اظهارنامه مالیاتی ترامپ

کدخبر: ۲۷۷۸۱۶
اقتصادنیوز؛ سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به درخواست اعضای کنگره برای بررسی اظهارنامه‌های مالیاتی دونالد ترامپ اعلام کرد که نمایندگان کنگره برای بررسی اظهارنامه‌ها به اندازه کافی باهوش نیستند.
دعوای کاخ‌سفید و کنگره بر سر اظهارنامه مالیاتی ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ سارا سندرز گفت: صاف و پوست کنده بگویم فکر نمی کنم کنگره، به ویژه این گروه از زنان و مردان، برای بررسی هزاران اوراق مالیاتی ترامپ، از زیرکی کافی برخوردار باشند. 

وی افزود: حدس می زنم که اکثر آنها مالیات شان را پرداخت نمی کنند و اعتمادی به آنها ندارم که چند دهه موفقیت رئیس جمهوری را وارسی کنند. 

سندرز همچنین یادآور شد که دمکرات ها با طرح درخواست مشاهده اظهارنامه های مالیاتی ترامپ، به مسیر خطرناکی گام می گذارند. 

پیشتر در ماه جاری، دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا رسما خواستار مشاهده اظهارنامه های مالیاتی ترامپ شدند. 

«ریچارد نیل» رئیس کمیته امور مالی مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه ضرب الاجل جدیدی در روز 23 آوریل (3 اردیبهشت) برای سازمان خدمات درآمد داخلی این کشور تعیین کرد تا اظهارنامه های مالیاتی ترامپ را منتشر کند.

نیل در نامه ای به «چارلز رتیگ» کمیسر سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا اعلام کرد که عمل نکردن این نهاد مالیاتی به ضرب الاجل جدید، به منزله رد درخواست وی خواهد بود.

دولت ترامپ پیشتر از عمل به ضرب الاجل اولیه تعیین شده برای 10 آوریل (21 فروردین) به منظور انتشار اظهارنامه های مالیاتی وی خودداری کرد.

دمکرات های آمریکا خواستار بررسی اظهارنامه های مالیاتی ترامپ هستند تا روند تحقیقات آنها در مورد تضاد منافع حاصل از استمرار برخورداری وی از منافع تجاری در ضمن خدمت به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، تکمیل شود. 

ترامپ در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از انتشار اظهارنامه های مالیاتی خود خودداری کرد و از آن زمان به بعد، به بهانه اینکه اظهارنامه های مالیاتی اش تحت حسابرسی سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکاست، به این روند ادامه داده است. 

ترامپ مالکیت خود بر بخش های بسیاری چون زمین های گلف، هتل ها، برج ترامپ در نیویورک و عمارت اعیانی خود در مارالاگوی فلوریدا را حفظ کرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید