تحلیلگر فرانسوی:

ترامپ باید بداند که ایرانی‌ها با اقدامات اینچنینی پای میز مذاکره نمی‌آیند

کدخبر: ۲۷۷۸۱۸
اقتصادنیوز؛ یک تحلیلگر فرانسوی معتقد است دونالد ترامپ راهبرد کره‌شمالی را در قبال ایران در پیش گرفته‌است تا با فشار حداکثری ایران را پای میز مذاکره بکشاند. اما تاکید می‌کند که دولت ترامپ باید بداند که تصمیم اش در قبال سپاه ایران، کاملا غیر عملیاتی است چرا که ایرانی ها با اینگونه اقدامات به پای میز مذاکره نمی آیند.
ترامپ باید بداند که ایرانی‌ها با اقدامات اینچنینی پای میز مذاکره نمی‌آیند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «تیه ری کوویل« تحلیلگر مسائل ایران و پژوهشگر مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی فرانسه با اشاره به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی، تاکید کرد که این تصمیم به هیچ عنوان عملی و کاربردی نیست.

 

کوویل روز یکشنبه در گفت و گو با بخش فرانسوی زبان تلویزیون «راشاتودی» تصریح کرد، آمریکا، ایران و سپاه پاسداران را حامی تروریست می خواند. در حالیکه ایران کشوری است که نیروی نظامی رسمی دارد وهمچنین با پایبندی به توافقنامه هسته ای دارای کاملا مشروعیت بین المللی و قانونی است.

این کارشناس مسائل ایران درباره چرایی این تصمیم ترامپ پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ترامپ راهبرد خود مقابل کره شمالی را در قبال ایران در پیش گرفته، چرا که معتقد است این راهبرد کاملا موثر بوده است. ترامپ با قصد اعمال فشار حداکثری بر ایران، در نظر دارد مقامات این کشور را ترغیب به آمدن به میز مذاکره کند. ترامپ از زمانی که وارد کاخ سفید شده است، تحریم هایی را علیه ایران اعمال کرده است و اکنون که مشاهده می کند این تحریم ها کارساز نبوده، مرحله بعدی از نقشه خود را عملی کرد و آن تروریستی خواندن سپاه پاسداران است.

وی افزود: واشنگتن هنگامی که مشاهده کرد تحریم هایش چندان که پیش بینی می کرد موثر واقع نشده است، به همین دلیل تحریم ها را افزایش داد. به همین علت آمریکا اکنون تحریم هایی را علیه سپاه اعمال کرده است و این خطر وجود دارد که اگر آمریکا بیشتر پیش برود و فشار بیشتری وارد کند، یک جنگ روانی تمام عیار به وجود آید.

کوویل اظهار کرد که آمریکا باید بداند که تصمیم اش در قبال سپاه ایران، کاملا غیر عملیاتی است چرا که ایرانی ها با اینگونه اقدامات به پای میز مذاکره نمی آیند. 

وی گفت: از نظر زمانی نیز این اقدام آمریکا بسیار حساب شده بود. اعلام این خبر از سوی آمریکا آن هم پیش از انتخابات اسرائیل با این هدف بود که نشان دهد اسرائیل در راهبرد فشار حداکثری خود علیه ایران تنها نیست و آمریکا هم پیمانی وفادار برای اسرائیل است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید