"روسیه" وارد مناقشه ایران و اسرائیل نمی شود

کدخبر: ۲۷۸۰۶۹
اقتصادنیوز: استاد دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو (مگیمو) معتقد است که کشورش روابط گسترده خود با ایران را ادامه خواهد داد اما هرگز وارد مناقشه این کشور با اسرائیل نخواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان، سرگئی دروژیلوفسکی با اشاره به اینکه اسراییل جرات جنگیدن با ایران را ندارد، اظهار داشت: وقوع مناقشه مسلحانه بین ایران و اسراییل بسیار بعید است بنابراین تنها در شرایطی این اتفاق رخ خواهد داد که آمریکا از آن حمایت کند.

این استاد دانشگاه که مولف سه کتاب و یکصد اثر علمی افزود: اسراییل هیچگاه وارد مناقشه با ایران نخواهد شد زیرا در این صورت نه فقط برگ های برنده سیاسی که در سالهای اخیر به دست آورد را از دست می دهد بلکه با پاسخ محکم ایران مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت وقوع جنگ میان دو طرف، روسیه قطعا موضع بی طرفی اتخاذ خواهد کرد و به هیچ وجه وارد مناقشه نخواهد شد.

دروژیلوفسکی در واکنش به ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره ضربه زدن به نیروهای ایرانی در سوریه نیز تصریح کرد: همه طرف ها می توانند هر چه می خواهند درباره طرف مقابل بگویند اما اقدامات عملی محدود است.

وی خاطرنشان کرد: ایران وارد مبارزه با افراط گرایان شده و هزاران نفر از نیروهای ایرانی نه فقط در سوریه بلکه در مقابله با جندالله و افراط گرایان عراقی جان باخته اند.

استاد دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو معتقد است که مشاجره لفظی ایران و اسراییل به دو طرف امکان می دهد اهداف خود را پیش ببرند، ایران رهبر مسلمانان در خاورمیانه باشد و اسرائیل هم اهداف خود را در منطقه وجهان دنبال کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید