نماینده ولی فقیه در سپاه: برکات عمر علمای گذشته بیشتر بود

کدخبر: ۲۷۸۵۹۳
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: چه شده است علمای گذشته که از امکانات امروز ما برخوردار نبودند، برکات عمرشان بیشتر بود ولی اثربخشی ما با این همه امکانات کمتر شد اما اثر بخشی گذشتگان بیشتر بوده و این را باید برسی کنیم.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، حجت الاسلام عبدالله حاج صادقی در جمع روحانیون و طلبه‌های حوزه‌های علمیه بابل در اردوی رزمی فرهنگی در آموزشگاه المهدی بندپی غربی اظهار داشت: خدا را شاکریم بابت همه نعمت‌ها بویژه نعمت دینی، نعمت عظمای ولایت که سنگ تمام نعمات الهی است.

وی افزود: نعمت انقلاب اسلامی که تولد جدید اسلام است. خدا را شاکریم که یک بار دیگر این فرصت و نعمت را به ما داده که فصل بندگی و توبه خودت را با ماه رجب آغاز و با ماه رمضان تمام می‌شود، امیدواریم همه ما سربازان امام زمان(عج)آن را درک کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه توان ما، قدرت و هدایت و دفاع دین و خلاصه انجام رسالت به میزان اتصال ما به خدا بستگی دارد، تصریح کرد: همه ما می‌دانیم اصل فلسفه آفرینش انسان‌ها دین است.

حاج صادقی با اشاره به حادثه سیل اخیر در کشور، تصریح کرد: سیل مشکلاتی را برای مردم بوجود آورد اما برکاتی داشت. یک آثار زیبایی را خلق کرد که با اشاره به آیه قران انسان‌های برگزیده با روحیه جهادی و انقلابی مومنین صادق به صحنه آمدند همان مومنانی که قابل قبول قرآن هستند.

وی بیان کرد: در سیل سنت الهی را دیدیم که خالصی‌ها از ناخالصی‌ها جدا شد. مومنین صادق از مدعیان کاذب تفکیک شدند. این حادثه سیل غربال کردن آدم‌ها و آزمایش بود. یکی از زیباترین جلوه‌های ویژه سیل حضور روحانیون بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: مردم امروز بیش از گذشته از روحانیت انتظار دارند که ما را ببیند تا بشنوند. امروز رسالت روحانیون نه فقط حامی جبهه‌های انقلاب و تشویق و ترغیت رزمندگان در جنگ نرم است بلکه روحانیون فرمانده جبهه انقلاب هستند و باید در صحنه باشند.

وی گفت: خدا با این حوادث به دنبال غربال کردن انسان‌هاست. در حادثه سیل اکثر طلبه‌های رزمی تبلیغاتی سرتا پا و عمامه گلی بودند و انسان با دیدن آنها یاد آن عزیزان دوران دفاع مقدس در عملیات فاور می افتد که در کانال ماهی گرفتار شدند.

حاج صادقی با طرح سئوالی به مدیران حوزه‌های علمیه تاکید کرد: چه شده است علمای گذشته که از امکانات امروز ما برخوردار نبودند، برکات عمرشان بیشتر بود ولی اثربخشی ما با این همه امکانات کمتر شد اما اثر بخشی گذشتگان بیشتر بوده و این را باید برسی کنیم.

وی تاکید کرد: طلبه‌های جوان از همین دوران جوانی به فکر تلاش و مجاهدت علمی باشد. بعضا امروزه کسانی با چهار کلمه عرفان دکان باز کردند و فقه و فلسفه را کنار گذاشتند علم واقعی با افاضه الهی حاصل می‌شود. روحانیت سه رسالت دارد. فلسفه وجودی آخوند سه چیز است. یک زبان گویای دین است. سخنگوی دین پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بودند و در دوارن غیبت سخنگوی دین روحانیت است.

حاج صادقی گفت: دومین رسالت روحانیت دفاع از دین خدا است که این رسالت را از اهل بیت(ع) به ارث بردند. روحانیت سنگرنشین اسلام است امروز دوران حساسی است. دشمن به یک جمع بندی رسیده است حوزه‌های علمیه این خطر را توجه کنند این هشدار بزرگ و خطر بزرگی است. اسلام را جز مسلمانان سر نبریدند انقلاب را جز انقلابیون سر نمی برند، این حرف دشمن است.

وی بیان کرد: دشمن دیده انقلاب با انحراف خواص نشکسته است، در فتنه 88 خواص را نشانه گرفت تا انقلاب را بزند اما مردم مستقیما به ولایت وصل شدند. بسیاری از خواص درفتنه 88 یا ساکت بودند یا گفتند به ما مربوط نیست. اما در فتنه 98 دشمن دیگر سراغ خواص نمی رود می‌گوید باید امت را بزنیم. امت را از سنگرنشینی انقلاب به بازی جبهه استکبار بیاوریم.

حاج صادقی با اشاره به اینکه امروز دشمن با دیدن به جنگ دین آمده و با شعار دینی و ولایی به جنگ دین آمده است. امروز روحانیت باید مردم رااز آسیب‌ها حفظ کنند. دشمن می‌خواهد روحیه انقلابی مردم را از بین ببرد تا مردم حسین کشی راه بیندازد. این اقایی که به رئیس جمهور آمریکا نامه نوشت که مردم تهران اگر علیه انقلاب شعار دادند، انقلاب از بین نمی‌رود باید کاری کنیم مردم جنوب تهران با عکس شهدا علیه انقلاب شعار بدهند.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دین این است که برای دفاع از دین خطرشناسی و آسیب شناسی و دشمن شناسی کنند، بزرگ‌ترین حمله دشمن را ببینم گرفتار عملیات‌های فریب که دشمن درست می‌کند، نشویم.

حاج صادقی بیان کرد: اگر می بینیم آمریکا نیروهای پیشتاز انقلاب را مورد هجمه قرارداد نباید متعجب شد. دشمن انقلاب تحمل دیدن حافظ انقلاب را ندارد. دشمن نمی‌تواند پاسداری انقلاب را تحمل کند. روحانیت برای انجام رسالت‌های سه گانه، بیان دین، حفظ دین و اجرای دین الزماتی دارد و یکی از آن دشمن‌شناسی است دشمن در حوزه‌های علمیه برنامه‌ریزی کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید