استیضاح ترامپ کلید می‌خورد؟

کدخبر: ۲۷۹۰۰۵
دموکرات‌های ارشدکنگره اعلام کردند در صورتی که بررسی‌های آنها ثابت کند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درجریان تحقیقات رابرت مولر کارشکنی کرده، ممکن است که روند استیضاح وی آغاز شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جرولد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان خبر داد که دموکراتهای کنگره چندین فقره تحقیقات در مورد انجام می دهند.
این نماینده دموکرات در مصاحبه با شبکه ان.بی.سی اظهار داشت: کارشکنی در اجرای عدالت، اگر ثابت شود، تخلفی قابل استیضاح است.
تحقیقاتی که مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا انجام داده، مساله کارشکنی ترامپ در اجرای عدالت و تحقیقات مولر را مطرح کرده و گفته هر چند وی را متهم به این تخلف نمی کند اما در عین وی را تبرئه هم نمی کند.
مولر اعلام کرد کنگره می تواند مشخص کند که آیا ترامپ قانون شکنی کرده است یا نه. دموکراتها خبر داده اند که این موضوع در هفته های آینده مورد بحث قرار می گیرد.
حتی «آدام شیف» رئیس کیمته اطلاعاتی مجلس نماینده گفته که «ممکن است» دموکراتها روند اسیتضاح ترامپ را آغاز کنند.
با این حال وی درمصاحبه ای باشبکه ای.بی.سی پیش بینی کردکه احتمال دارد اقدام آنها برای استیضاح ترامپ ناموفق باشد زیرا جمهوری خواهان «دستورات رئیس جمهوری را اجرا می کنند و برایشان مهم نیست که رفتار رئیس جمهوری تا چه اندازه غیراخلاقی، فاسد و غیرصادقانه است».
او افزود که یافته های گزارش مولر «بسیار بدتر» از آن چیزی بود که در رسوایی واترگیت برای ریچارد نیکسون رئیس جمهوری اسبق آمریکا رخ داد. رسوایی واترگیت به استعفای نیکسون منجر شد.
شیف اظهار داشت: کارشکنی در اجرای عدالت خصوصا در این مورد خاص بسیار بدتر از کاری است که نیکسون انجام داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید